سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

روغن‌های حیوانی برای سلامتی زیان آورند

یک کارشناس تغذیه می گوید بی ضرر بودن روغن حیوانی تصور اشتباه در جامعه است و این نوع روغن‌ها هم ضرر خود را دارند و بسیار برای سلامتی زیان آور هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  از کرمانشاه؛یک کارشناس تغذیه می گوید بی ضرر بودن روغن حیوانی تصور اشتباه در جامعه است و این نوع روغن‌ها هم ضرر خود را دارند و بسیار برای سلامتی زیان آور هستند.
بهشته النگ با بیان اینکه همه چربی‌ها بد نیستند، گفت: چربی‌های بد به چربی‌هایی گفته می‌شود که در عروق رسوب می‌کنند و موجب گرفتگی رگ‌ها می‌شوند.
وی با بیان اینکه بدن برای رشد و دریافت انرژی نیاز به چربی دارد، گفت: این چربی باید از منابع خوب چربی تهیه شود و ترجیحا روغن‌هایی مناسب هستند که حاوی زنجیره‌های بلند اشباع نشده هستند، روغن ماهی یا انواع روغن‌های گیاهی همچون روغن زیتون و یا روغن گردو جزء روغن های اشباع نشده هستند.
این کارشناس تغذیه با بیان اینکه در مصرف روغن‌های سالم هم نباید زیاده روی شود، اظهار کرد: بهتر آن است که جامعه به سمت استفاده از غذاهای بخارپز و کبابی برود و تا حد ممکن از مصرف غذاهای سرخ شده خودداری شود.
النگ با تاکید بر اینکه همه جامعه باید روغن و چربی را به میزان کم مصرف کنند، گفت: در کشور و به ویژه غرب کشور افراد بسیاری که روغن‌های جامد مصرف نمی‌کنند به مصرف روغن حیوانی روی آورده‌اند و این تصور در میان آنها وجود دارد که روغن حیوانی هیچ ضرری ندارد.
وی اظهار کرد: روغن حیوانی به نسبت روغن‌های جامد سلامت بیشتری دارد، اما در مقایسه با روغن‌های گیاهی این نوع روغن بسیار مضر است.

انتهای پیام/پ


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.