سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پریسا عشقی «کار در واگن» را آغاز کرد/ مشکلات عدیده مترو به تصویر کشیده شد

پریسا عشقی کارگردان و تهیه‌کننده «کار در واگن» مشکلات عدیده فروشندگان مترو را به تصویر کشید.

به گزارش خبرنگار حوزه حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در محل نشست رونمایی از مستند «کار در واگن» این نشست صبح امروز با حضور پریسا عشقی کارگردان و تهیه‌کننده، طهماسب صلح‌جو منتقد و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

در ابتدای این نشست «پریسا عشقی» در خصوص اجرایی شدن طرح این مستند گفت: پرداختن به این معضل اجتماعی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایم برای ساخت بود که با همکاری و حمایت‌های بی‌بدیل شبکه مستند محقق شد.

وی افزود: هر جامعه‌ای دارای معضلات و مشکلات عدیده‌ای است که ما باید با نگاه تصحیح آمیزمان راه‌حل مناسبی برای حل آن بیابیم و من با پرداختن به این مشکل، سعی در انتقال این موضوعات اجتماعی به مدیران و مسئولان امر داشتم.

عشقی در ادامه در خصوص مشکلات ساخت «کار در واگن» اظهار داشت: تهیه و تولید یک اثر مستند کار بسیار زمان‌بر و دشواری است و چون با این شیوه کاری، افراد کمی آشنایی دارند. نمی‌توان همکاری‌های خوبی را از سوی آن‌ها انتظار داشت. ما برای ساخت این مستند به حدود یک ماه کار و ضبط تصاویر بسیاری احتیاج داشتیم که متأسفانه از سوی مسئولان مترو امکان‌پذیر نبود و این مدت به 5 روز کاهش یافت.

وی ادامه داد: سیزده ساعت کار مداوم در 5 روز با دشواری‌های بسیاری روبرو بود که خوشبختانه با صبوری تمامی عوامل این پروژه به خوبی از عهده آن بر آمدیم و توانستیم یک کار خوب را تولید کنیم.

این کارگردان در مورد صدابرداری این مستند تصریح کرد: صدابرداری در چنین محیط شلوغ و پر سر و صدا به شدت کار مشکلی  بود، به خصوص صداهایی که من به دنبال آن‌ها بودم و نیازمند صدای دست فروش‌هایی که برای فروش محصولاتشان از الفاظ خوبی استفاده می‌کردند بودم که تمام این‌ها با تلاش و صبوری همکارانم محقق شد.

وی در مورد خانم‌هایی که در این محیط‌ها به دست‌فروشی می‌پردازند، افزود: بسیاری از افرادی که در این شغل مشغول به فعالیت هستند، اشخاص قابل احترام و نیازمندی هستند که اگر این کار از آن‌ها گرفته شود آسیب  جدی به پیکره زندگی آن‌ها وارد می‌شود. باید با تصویب قانون‌هایی هدفمند این دوستان را یاری کنند تا بتوانند با مشکلات کمتری به راه‌شان ادامه دهند.

صلح‌جو در ادامه این نشست افزود: این مستند به خوبی گویای مشکلات و معضلات موجود در مترو است و خودم با این دوستان در ارتباط بودم و حتی یکی از این افرادی که در مترو مشغول کتاب فروختن بود را دیدم که مشغول فروختن کتاب‌هایی بود که خود نویسنده آن بود و با وجود اینکه ناشر کتاب‌هایش تنها 500 جلد از آن‌ها را فروخته بود؛ اما خود این شخص در مترو به فروش 30 هزار‌تایی رسیده بود.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم مدیران با دیدن این مستند راهکار‌های خوبی برای این افراد ارائه دهند تا مردم با مشکلات کمتری برای گذراندن زندگی‌شان روبرو شوند.

گفتنی است؛ این مستند جمعه 18 دی ساعت 14 از شبکه مستند پخش خواهد شد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.