سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

راه اندازی کانون دانش آموزی طرح دادرس

رئیس جمعیت هلال اهواز از راه اندازی 120 کانون دانش آموزی طرح دادرس در مدارس اهواز، حمیدیه و باوی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ فتح اله هاشم نژاد گفت: از 3 سال گذشته جمعیت هلال احمر اهواز با انعقاد تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش طرح دادرس را به منظور آماده سازی دانش آموزان در برابر حوادث و روزهای سخت احتمالی اجرا می کند و هر سال تعدادی مدرسه برای راه اندازی کانون طرح دادرس در نظر گرفته می شود.

وی با بیان اینکه طرح دادرس در مقطع تحصیلی اول متوسطه اجرا می شود، افزود: در این طرح 22 هزار دانش آموز در 120 واحد آموزشی در 3 منطقه اهواز، حمیدیه و باوی زیر پوشش قرار گرفتند.

هاشم نژاد اظهار داشت: آموزش هایی که در قالب طرح دادرس به دانش آموزان ارائه می شود شامل پناه گیری و خروج اضطراری، احیای قلبی و ریوی، ارزیابی کنترل علایم حیاتی، چادرزنی، حمل مصدوم، پانسمان و بانداژ، مهار آتش، آتل بندی و درمان شکستگی است.

رئیس جمعیت هلال اهواز با اشاره به اینکه این آموزش ها تا اواخر بهمن ماه ادامه دارد تصریح کرد: هر کانون بالغ بر 10 ساعت به دانش آموزان زیر پوشش خود آموزش ارائه می کند و برای انتقال آموزش ها از جمعیت هلال احمر به مدارس نیرو اعزام می شود.

وی اذعان داشت: با اتمام آموزش ها در پایان بهمن، هر مدرسه 14 دانش آموز آموزش دیده را معرفی می نماید و در مجموع 120 گروه 14 نفره تشکیل می شود که با یکدیگر به رقابت می پردازند و در پایان یک تیم برای مسابقات استانی که در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد انتخاب می شود.

فتح الله هاشم نژاد بر لزوم آغاز آموزش در برابر حوادث و روزهای سخت از مدارس و دانش آموزان و انتقال این آموزش ها توسط دانش آموزان به خانواده ها تاکید کرد.

گفتنی است تا سال گذشته در کل کشور 950 هزار دانش آموز آموزش دیدند و در اهواز طی 3 سال گذشته 20 هزار دانش آموز آموزش های لازم دراین زمینه را فرا گرفته اند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.