سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

معرفی دو فعال بخش کشاورزی کردستان به عنوان کشاورز نمونه ملی

مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: دو نفر از تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان به عنوان کشاورز نمونه ملی انتخاب ومعرفی شدند.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،حجت‌الله کوشا با اشاره به اینکه در سی‌امین دوره معرفی نمونه‌های کشاورزی ۱۴ دی ماه در تهران برگزار می‌شود، گفت: از استان کردستان ۳۱ نفر در بخش های مختلف اعم از زراعی، باغی، دامی و غیره به عنوان تولیدکننده برتر بخش کشاورزی انتخاب و به وزارت جهادکشاورزی اعلام شد که از میان این افراد دو نفر به عنوان نمونه ملی برگزیده شدند.

وی افزود: فردین صادقی از روستای آونگان از توابع شهرستان قروه که ۷ هکتار زمین خود را به کشت کلزا اختصاص داده با تولید پنج تن در هکتار این محصول به عنوان تولیدکننده برتر ملی انتخاب و معرفی شده است.

کوشا ادامه داد: اسماعیل گویلی از روستای کیلانه از توابع سنندج دیگر تولید کننده نمونه ملی از استان کردستان است که مرغداری گوشتی به ظرفیت ۳۵ هزار قطعه در دوره را مدیریت می کند و در این حوزه توانسته با تولید بالا و با کیفیت به عنوان تولیدکننده برتر در سطح کشور معرفی شود.

مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی کردستان بیان کرد: علاوه بر کمیت در تولید، سلامت، بهره وری از نهاده ها، استفاده از دانش روز و ارقام مناسب، میزان مصرف آب و توان مدیریت از عوامل تعیین نمونه های برتر کشاورزی بوده است.

وی به اهداف برگزاری دوره های انتخاب کشاورزان نمونه اشاره کرد و گفت: تكريم از كشاورزان نمونه، ايجاد زمينه توليد محصولات باكيفيت، ايجاد رقابت سالم، معرفی الگو های قابل اعتماد، ايجاد زمينه‌های نو آوری و شكوفايی و تشويق و ترغيب توليدکنندگان، کشاورزان نمونه در سطح استانی و ملی انتخاب می شوند.

مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی کردستان درپایان گفت: در دی ماه امسال مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان هم در سنندج برگزارمی شود.

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.