سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بد عادت‌شدن تهیه‌کنندگان و ورود افراد غیرحرفه‌ای به دنیای هنر

ورود سرمایه‌گذاران غیر حرفه‌ای به عرصه هنر آسیب‌های فراوانی را به بدنه سینما به خصوص برای دنیای بازیگری به همراه دارد.

منوچهر هادی کارگردان سینما در خصوص ورود سرمایه‌گذاران در عرصه هنر در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: ورود سرمایه‌گذاران در سینما در جهت کمک به اقتصاد این صنعت حرکت بسیار خوب و قابل احترامی است؛ اما متاسفانه این حضور مشکلاتی را هم به همراه داشته و آن شرایطی است که سرمایه‌داران به ازای صرف هزینه از صاحبان فیلم طلب نقش می‌کنند.

وی افزود: برخی از سرمایه‌گذاران به شرطی سرمایه خود را صرف پرو‍ژه‌ای می‌کنند که خود نقش اول آن را بازی کنند و قبول این شرط‌ها از سوی تهیه‌کنندگان باعث می‌شود به بدنه سینما بیش از گذشته آسیب ببیند.

هادی در ادامه در خصوص قبول این شروط از سوی تهیه‌کنندگان اظهار داشت: برخی از تهیه‌کنندگان به دلیل دور ماندن از فضای سینما و نداشتن کار، تن به این خواسته‌ها می‌دهند و افراد غیرحرفه‌ای را وارد عرصه بازیگری می‌کنند و سطح توقع مخاطبان و کیفیت آثار را به شدت پایین می‌آورند.

وی بیان  کرد: البته هستند سرمایه‌گذارانی که زمینه ورود به عرصه بازیگری را دارند و به خوبی از ایفای نقش بر‌می‌آیند، به شکلی که سرمایه‌گذار یکی از پروژه‌های سینمایی‌ام به عنوان بازیگر حضور داشت و به خوبی هم از عهده نقش برآمد.

کارگردان «قرنطینه» در ادامه به بد عادت شدن تهیه‌کنندگان اشاره کرد و گفت: عادت بد تهیه‌کنندگان ما به این مشکل است که سرمایه‌گذار را هم از کارگردان پروژه طلب می‌کنند و به عبارتی یک کارگردان یا باید پول ساخت فیلمش را داشته باشد و یا سرمایه آن را از جایی فراهم کند.

وی افزود: این نوع نگرش‌ها باعث شده تا تهیه‌کنندگی معنای خودش را در این عرصه از دست دهد و هر کارگردانی با گرفتن کارت تهیه‌کنندگی به راحتی به همراه یک سرمایه‌گذار فیلمش را کلید بزند.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته با ارائه فیلمنامه و تایید آن از سوی وزارت ارشاد، 30 میلیون به پروژه به عنوان کمک ساخت تعلق می‌گرفت و صاحبان اثر به راحتی کار را تولید می‌کردند؛ اما امروزه با حذف این پول‌ها، زمینه ساخت را برای سازندگان دشوار کردند و ما شاهد حضور این افراد غیر حرفه‌ای به عرصه هنر هستیم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.