سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

آغاز اولین دوره کمک پرستاری در جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی از آغاز اولین دوره بهیاری (کمک پرستاری) با شرکت 60 نفر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛منافی افزود: تا کنون 392 نفر در این دوره ثبت نام کرده اند که ثبت نام 136 نفر نهایی شده و ثبت نام در این دوره ها همچنان ادامه دارد.

وی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین جهاد دانشگاهی و معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دوره آموزشی کمک پرستاری به مدت یک‌سال با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال برگزاری است.

وی با بیان این مطلب، افزود: به منظور تامین نیروی انسانی مهارتی و غیر دانشگاهی در گروه پرستاری و در جهت کمک به حل مشکل کمبود بهیار و با توجه به اعلام معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر تشریح برنامه‌های وزارت بهداشت در حوزه پرستاری در سطح جامعه، معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان اقدام به برگزاری دوره آموزشی کمک پرستاری (بهیاری) کرده است.

منافی عنوان کرد: با توجه به نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تکمیل کادر کمک پرستاری، 10 هزار فرصت شغلی برای این دوره مهیا می باشد و جهت استخدام، گذراندن دوره آموزش یکساله کمک پرستاری الزامی است.

وی خاطرنشان کرد: در پایان و پس از آزمون، گواهی نامه کمک پرستاری (بهیاری) به فراگیران اعطا می شود.

سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه طول دوره و شکل نظام آموزشی براساس آئین نامه و ضوابط دوره یک ساله آموزش با رویکرد مهارت آموزی می باشد، گفت: آموزش نظری این دوره سه ماه و کار ورزی دوره 9 ماه می‌باشد.

وی همچنین در رابطه با دیگر برنامه‌های معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی، گفت: برگزاری دوره های آموزشی برای دهیاران، شروع دوره های آموزشی با برق منطقه‌ای، شروع دوره های آموزشی با اداره استاندارد، شروع دوره های جدید آمادگی ارشد پزشکی، شروع دوره در انجمن لوازم خانگی کارخانجات استان، پایان مراحل اخذ مجوز برگزاری دوره های گردشگری از سازمان میراث فرهنگی، عقد تفاهم نامه با موسسه شیخ الرییس اسکو، برگزاری سه دوره حضوری و دو دوره مجازی با دانشگاه شهید مدنی و برگزاری آزمون آنلاین برای جهاد دانشگاهی ارومیه برای حدود شش دوره دیگر برنامه هایی است که توسط معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی در حال برگزاری می باشد.

منافی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر  در خصوص برنامه ها و دوره های آموزشی این معاونت می‌توانند با شماره تلفن‌های 33364895 و 35542031و 33370431و 34440038 و 36555744 تماس حاصل نموده و همچنین جهت ثبت نام در دوره می توانند به نشانی komakparastari.ir مراجعه نمایند.
 
انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
فاطمه فرهنگی
۰۹:۳۹ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
سلام خسته نباشید.منم میخوام دورهای اموزش روببینم ازکی کلاسهاشروع میشه .من مدرکم لیسانس روابط عمومی است.