سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد سه برابر شده است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان اعتبارات استان در دو سال اخیر بیش از سه برابر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سید موسی خادمی  با بیان اینکه دولت در سال های اخیر توجه زیادی به استان کهگیلویه و بویراحمد داشته است ،افزود: اعتبارات اختصاص یافته استانی، ماده 180 ،ملی و ملی استانی در سال جاری شش هزار و 200 میلیارد ریال بوده است.

وی بیان کرد: این میزان اعتبار در سال 92 کمتر از دو هزارو 500 میلیارد ریال بوده است.

خادمی اظهار کرد: طرح ملی جاده پاتاوه به دهدشت که هم اکنون روند اجرایی مطلوبی برخوردار است،امسال افزون بر520 میلیاردریال اعتباردارد اما هنوز به طور کامل جذب نشده است.

وی به پروژه بزرگ بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج اشاره کرد و گفت: امسال 200 میلیارد ریال به این پروژه اختصاص داده شده است که امیدواریم این طرح تا پایان سال 95 به بهره برداری برسد.

خادمی ادامه داد: پروژه چهار خطه شدن جاده ارتباطی بابامیدان گچساران که جزئی از طرح ملی چهار خطه شدن محور ارتباطی فارس به خوزستان است، امسال 250 میلیارد ریال اعتبار دارد که برای تکمیل آن بیش از سه هزارو 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پیشنهاد 20 طرح عمرانی در استان برای تخصیص و جذب اعتبارات بیشتر درسفر پیش روی هیات دولت به استان خبر داد، و ابراز داشت: زمینه برای استقبال باشکوه از رییس جمهور در این استان فراهم است.

وی به قابلیت ها ی فراوان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه نفت و گاز، مواد معدنی،منابع آبی، کشاورزی و جنگل اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی برای معرفی این ظرفیت ها و جذب اعتبار برای شکوفایی از آنها در سفر هیات دولت انجام شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد جمعیت ومساحت در جنوب شرقی کشور واقع شده که بیش از 25 درصد از منابع نفت و گاز، 10 درصد منابع آبی و هشت درصد از جنگل های کشو را در خود جای داده است.

انتهای پیام /گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.