سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین ؛

افزایش 9 درصدی صادرات کالا از قزوین

صادرات استان قزوین امسال نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین دیشب در ششمین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان قزوین گفت: امسال 256 هزار تن کالا به ارزش 247 میلیون دلار از گمرک قزوین به خارج از کشور صادر شده که از نظر وزنی 7 درصد و از نظر ارزش، 9 درصد افزایش داشته است.


علی پرزحمت افزود: کالاهای صادراتی استان به 46 کشور جهان صادر شده است؛ 60 درصد صادرات معادل 151 میلیون دلار مربوط به کشور عراق است.

وی با بیان اینکه 65 درصد شوینده های کشور در استان قزوین تولید می شود گفت: امسال 47 میلیون دلار از این گروه محصولات به خارج از کشور صادر شده است؛ تخم مرغ، پلاستیک و شیشه نیز در رتبه های بعدی صادرات استان قرار دارند.

رئیس سازمان صنعت همچنین اضافه کرد: امسال 54 هزار تن کالا به ارزش 291 میلیون دلار هم به گمرک استان وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 28 درصد و از نظر ارزش 87 درصد کاهش داشته است.

به گفته پرزحمت عمده کالاهای وارداتی استان کمپرسور برودتی، انواع قطعات خودرو و پروفیل آلومینیومی است که از کشورهای امارات، چین، ترکیه، کره، هلند، ایتالیا، تایوان، سنگاپور وارد شده است.

انتهای پیام/س

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.