سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیزینس استاندارد: ایران تمایلی به خرید هواپیماهای روسیه ندارد

بیزینس استاندارد در گزارشی به بی‌میلی شرکت‌های هوایی ایران برای سفارش و خرید هواپیماهای ساخت روسیه اشاره کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیزینس استاندارد در گزارشی به قلم "گارمیت سینگ دنگ" نوشت: با لغو تحریم‌های اقتصادی ایران انتظار می‌رود، فعالیت‌های تجاری این کشور رونق بگیرد. صنعت هوانوردی ایران نیز از این قائله مستثنی نخواهد بود و با توجه به کهولت سن هواپیماهای شرکت‌های هوایی این کشور، انتظار می‌رود تهران چند فروند هواپیمای جدید خریداری کند.

نکته قابل توجه، بی‌میلی شرکت‌های هوایی ایران به خرید هواپیماهای ساخت روسیه است. "محمد خداکرمی،" معاون عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی و سرپرست این سازمان، نیز چندی پیش اعلام کرد هنوز هیچ درخواستی از شرکت‌های هوایی ایران برای خرید هواپیماهای ساخت روسیه دریافت نشده است. روسیه پیشنهاد فروش هواپیماهای مسافربری توپولف و سوخو را به ایران مطرح کرده است. "دمیتری راگوزین،" معاون نخست وزیر روسیه اعلا کرد: مسکو آماده است تا پیش از سال 2020 هر تعداد هواپیمای جت مسافربری سوخو SSJ 100 را که ایران مایل باشد، به این کشور تحویل دهد.

میانگین سنی هواپیماهای مسافربری ایران 22 سال است و با لغو تحریم‌های اقتصادی، خرید چند فروند هواپیمای جدید مسافربری از اولویت‌های سازمان هواپیمایی ایران خواهد بود. محبوب نبودن هواپیماهای ساخت روسیه در ایران موجب شده است، شرکت‌های این کشور به خرید هواپیماهای به سمت خرید ایرباس از فرانسه متمایل شوند. به لطف امضای توافق هسته‌ای در ماه ژوئیه، امکان خرید هواپیما از ایرباس فراهم شده است.

ایران در سالهای تحریم شاهد چندین سانحه هوایی دلخراش و کشته شدن چند صد مسافر بیگناه بوده است.مقامات ایرانی همواره تحریم‌های غرب را در بخش هواپیمایی غیرانسانی و خلاف قانون دانسته‌اند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۳ دی ۱۳۹۴
انشالله هواپیماهای ساخت خودمان