سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصب شدن ویندوز 10 روی 200 میلیون رایانه

مایکروسافت که امیدوار به نصب ویندوز 10 بر روی یک میلیارد رایانه در سراسر جهان است، می‌گوید تاکنون 200 میلیون کاربر به ویندوز مذکور مهاجرت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس این آمار هر ماه 40 میلیون کاربر جدید به جمع کاربران ویندوز 10 اضافه شده‌اند. البته این شرکت مهاجرت به ویندوز 10 را برای کاربران ویندوزهای 7 و 8 رایگان اعلام کرده تا بتواند افراد را هر چه بیشتر به تغییر سیستم‌عامل رایانه‌های خود، ترغیب کند.

مایکروسافت در ماه اکتبر اعلام کرده بود که ویندوز 10 بر روی 110 میلیون رایانه در سراسر جهان نصب شده است. بر اساس برآوردهای این شرکت تعداد کاربران ویندوز 10 تا سه سال دیگر به یک میلیارد نفر می‌رسد.

علیرغم تبلیغات گسترده مایکروسافت برای ترغیب کاربران به نصب ویندوز تازه‌اش برخی نگرانی‌ها در مورد امنیت و حریم شخصی باعث کند شدن روند مذکور شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد ویندوز 10 بیش از هر ویندوز دیگری اطلاعات خصوصی کاربران را جمع‌آوری و برای سرورهای مایکروسافت ارسال می‌کند و نمایش تبلیغات آنلاین بر روی آن نیز بر مبنای عادات کاربری و نحوه استفاده آن‌ها از اینترنت صورت می‌گیرد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


منبع: فارس

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.