سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش منفعلانه آمریکا به شهادت شیخ نمر

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای، درباره اعدام آیت الله النمر فقط ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌ای درباره اعدام دسته جمعی در عربستان سعودی، فقط ابراز نگرانی کرد. 

سخنگوی وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه کوتاهی، که در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه منتشر شد، با اشاره به اینکه در روند خبر اعدام ۴۷ نفر به دست دولت عربستان قرار گرفته است افزود: «پیش‌تر نگرانی خود را درباره روند قانونی در عربستان سعودی بیان کرده‌ایم. این نگرانی را نیز اغلب با مقام‌های ارشد دولت سعودی در میان گذاشته‌ایم.»

جان کربی در بیانیه خود افزود: «بار دیگر از دولت عربستان سعودی می‌خواهیم به حقوق بشر احترام بگذارد و از آن محافظت کند. همچنین از دولت سعودی درخواست می‌کنیم روال قضایی شفاف و عادلانه را برای همه پرونده‌ها تضمین نماید.» 

در این بیانیه همچنین آمده است: «آمریکا همچنین از دولت عربستان سعودی درخواست می‌کند اجازه بدهد مخالفان به شکلی مسالمت آمیز مخالفت خود را بیان کنند و روسای بخش‌ها همکاری کند تا از بروز تنش حاصل از این اعدام‌ها جلوگیری شود.» 

کربی گفت: «آمریکا بویژه نگران این است که اعدام روحانی برجسته شیعه و فعال سیاسی نمر النمر (آیت الله النمر، روحانی مبارز عربستانی) موجب شدت گرفتن تنش‌های فرقه‌ای شود. در حالی که هم اکنون به شدت نیاز داریم که این تنش‌ها کاهش پیدا کنند. در همین زمینه، به رهبران سراسر منطقه تصریح می‌کنیم تلاش‌های خود را دوچندان کنند تا تنش‌های منطقه‌ای فروکش کند.»


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.