سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده نيروي انتظامي خبر داد:

آمادگي پليس فتا براي برخورد با تخلفات انتخاباتي در فضای سایبری

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به آمادگی پلیس فتا برای برخورد با تخلفات انتخاباتی گفت: در فضاي مجازي هم پليس فتا آمادگي کامل براي برخورد با برهم زنندگان نظم و امنيت در اين راستا دارد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسين اشتري در حاشيه افتتاح مرکز فوريت هاي پليس سايبري در جمع خبرنگاران، گفت: هدف از برگزاري اين نشست، پي جويي موثر و کارآمد جرايم سايبري و هماهنگي بيشتر بين پليس فتا و دستگاه قضائي در ارتباط با فضاي مجازي است که اميدواريم اين امر در روند کار موثر باشد. 

وي ادامه داد: لازم است که هماهنگي ها به روز باشد ضمن اينکه يک کارگروه مشترک بين نيروي انتظامي و قوه قضائيه در خصوص جرايم فضاي مجازي تشکيل شده که آنلاين به مشکلات رسيدگي مي کند. 

فرمانده نيروي انتظامي در خصوص افتتاح مرکز فوريت هاي فضاي سايبري گفت: اين مرکز با تلاش سه ماهه همکاران ما امروز افتتاح شد. که با راه اندازي آن تمام شهروندان و کاربران فضاي مجازي با مسئولان مربوطه در ارتباط باشند و اگر پيشنهادي هم دارند به صورت برخط به پليس فتا اعلام کنند؛ کاربران از طريق سايت پليس مي توانند پيشنهادات و شکايات خود را اعلام کنند و در کمتر از 10 دقيقه به آنها پاسخ داده خواهد شد. 

سردار اشتري در خصوص ساز و کارهاي مربوط به تخلفات انتخاباتي گفت: اميدواريم مانند سال هاي گذشته انتخابات امسال با حضور پرشور مردم و با امنيت بالا برگزار شود. نيروي انتظامي نيز با تمام امکانات براي برقراري نظم در انتخابات آماده انجام وظيفه است. 

اين مقام ارشد انتظامي کشور در مورد استعلامات کانديداهاي انتخاباتي اظهار داشت: يکي از 4 مرجع رسمي پاسخگويي به استعلامات نيروي انتظامي است؛ ليست ثبت‌نامي کانديداها به ناجا ارجاع شده و هرگونه سوابقي که در پليس آگاهي، پليس امنيت و پليس مبارزه با موادمخدر وجود داشته باشد براي وزارت کشور ارسال کرده‌ايم که اين استعلامات مبتني بر سوابق است. 

وي تصريح کرد: در فضاي مجازي هم پليس فتا آمادگي کامل براي برخورد با برهم زنندگان نظم و امنيت در اين راستا دارد. 

سردار اشتري در خصوص انتشار تصوير يکي از فوتباليست ها در فضاي مجازي و اعلام شکايت وي به پليس فتا گفت: اين موضوع در حال رسيدگي است و اقدامات لازم طبق قانون انجام خواهد شد. اگر در هر محفلي تخلفي صورت بگيرد که جرم مشهود باشد و يا شاکي داشته باشد طبق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد. 

وي در خصوص فيلتر شدن تلگرام هم گفت: در اين موضوع اختلاف نظر ي وجود ندارد اين موضوع در کار گروه تعيين مصاديق مطرح شده است و به هر نتيجه اي که برسيم ، اعلام خواهيم کرد. 

سردار اشتري در مورد معاينه فني خودروها اظهار کرد: به متوليان امر تأکيد کرده‌ايم که با دقت لازم و سرعت معاينه فني را انجام داده و اميدواريم خلأ‌ها حل شود.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.