سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

اجرای 300 نمایش عروسکی در مدارس مشهد

مدیر فرهنگسرای سلامت از برگزاری 300 نمایش عروسکی در مدارس مشهد با هدف آموزش شهروندی کودکان و دانش آموزان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد، مدیر فرهنگ سرای سلامت گفت: که این تئاتر ها در دو گروه مهد کودک و دوره اول دبستان و گروه دوره دوم دبستان اجرا می شود.

محمد فخر اکبری افزود: در مهد کودک ها و دوره اول دبستان در سه حوزه ترافیک، هوای پاک و استفاده از دوچرخه، در حوزه ایمنی و مقوله ایجاد مزاحمت تلفنی برای آتشنشانی و خطرات و آسیب های مورد بحث آن و در حوزه سلامت نیز پیامی که منتقل می شود مربوط به چه بخوریم و چه نخوریم در قالب برنامه عروسکی و تئاتر اجرا خواهیم داشت.

وی گفت: فرهنگ سرای سلامت در قالب دبیرخانه فرهنگ شهروندی در سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد ماموریت دارد تا در سه حوزه ایمنی، سلامت و ترافیک برای مخاطبان مورد هدف آموزش های فرهنگ شهروندی را در قالب نمایش عروسکی اجرا کند.

مدیر فرهنگسرای سلامت افزود : اجرا ها ۳۰ دقیقه ای خواهد بود که قبلا در استودیو ضبط و توسط کارشناسان مورد بازبینی قرار گرفته است و در حال حاضر در ۱۲۰مدرسه و مهد کودک در حال اجرا است.

اکبری با اشاره به اینکه برای اجراهای انجام شده طرح پیوست اقتصادی در نظر گرفته شده، گفت: اجرای این نمایش ها از هفته گذشته در مدارس و مهد کودک ها آغاز شده و با توجه به پیوست اقتصادی آن مورد استقبال فراوانی نیز قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه در این طرح ۱۰تا ۱۵ هزار نفر در مدارس تحت پوشش قرار می گیرند، گفت: هم زمان با این اجراها، از دو هفته پیش، اجرای دو نمایش دیگر نیز برای دوره دوم ابتدایی در حوزه ایمنی و ترافیک آغاز شده است.

مدیر فرهنگسرای سلامت تصریح کرد: برای این دو نمایش ۱۱۹ اجرا در نظر گرفته شده که شامل دو تئاتر ده دقیقه ای و برنامه تله طنز است که توسط مجری کارشناس اجرا می شود.

اکبری با اشاره به اینکه این اجراها تا پایان سال جاری ادامه دارد: تعداد ۲۵ هزار دانش آموز با اجرای این برنامه ها آموزش خواهند دید.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.