سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلور، ‌میزبان یخ‌نوردان کشور

تیم ملی یخ‌نوردی ایران در شمال کشور اردو برگزار می‌کند.

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه ها گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  افزود: اردوی آماده‌سازی تیم ملی یخ‌نوردی کشورمان جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و جام‌های جهانی در سال 2016 طی روز‌های 18-16 دی 94 در مجتمع ورزشی پلور انجام خواهد شد.
 
در این اردو مجتبی هاشمی حسین‌آبادی، محمد‌رضا جعفریان، مجتبی ثقفی، مسعود زینالی، مهدی پهناور و سعید محمودی به همراه خانم‌ها شبنم اسدی، زهره عبد‌اله خانی و زینب کبری موسوی شرکت خواهند کرد.
 
وی تصریح کرد: رقابت‌های یخ‌نوردی قهرمانی آسیا و جام‌جهانی کره‌جنوبی 27-26 دی سال جاری برگزار خواهد شد برای همین تیم ملی کشورمان قبل از اعزام این اردوی تمرینی را انجام خواهد داد و بعد از این اردو 23 دی ملی‌پوشان ایران را به مقصد محل برگزاری این مسابقات ترک خواهد کرد.
 
زارعی در ادامه یاد‌آور شد:‌یک هفته بعد از مسابقات قهرمانی آسیا تیم 8 نفره ( تیم منتخب کشورمان ) به مسابقات جام‌جهانی یخ‌نوردی سوئیس و ایتالیا خواهند رفت.
 
وی عنوان کرد: رقابت‌های یخ‌نوردی جام‌جهانی سوئیس 3-2 بهمن و ایتالیا 11-9 بهمن سال جاری انجام خواهد شد.
 
زارعی گفت:‌ نفراتی که به این مسابقات اعزام  می‌شوند افرادی هستند که از مسابقات قهرمانی کشور خرداد و آبان سال 94 برگزار شده است انتخاب شدند و یا اشخاصی که برای اعزام درخواست داده‌اند و فدراسیون آن‌را بررسی کرده است.
 
زارعی یاد‌آور شد: رقابت‌های جام‌جهانی در سال جاری 4 مرحله است که تا‌کنون یک مرحله در آمریکا انجام شده است که به دلیل هزینه‌های بالا و سنگین و مشکل گرفتن مجوز نتوانستیم شرکت کنیم و مسابقات کره دومین مرحله از این رقابت‌ها می‌باشد.
 
وی افزود: در مسابقات جام‌جهانی سال گذشته در روسیه یکی از یخ‌نوردان کشورمان تا مرحله نیمه‌نهایی رفته است.
 
** یخ‌نوردی جزئی از کوهنوردی است
 
زارعی در این خصوص عنوان کرد: در دنیای کوهنوردی، یخ‌نوردی جزئی از این ورزش به حساب می‌آید ولی در بخش رقابتی جوان و پویا است.
 
** تلاش اتحادیه جهانی یخ‌نوردی برای گسترش این ورزش
 
وی گفت: اتحادیه جهانی یخ‌نوردی در تلاش است تا این رشته ورزشی را در دنیا گسترش دهد.
 
** روس‌ها حرف اول را در یخ‌نوردی می‌زنند
 
زارعی در این مورد خاطر‌نشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی این کشور اروپائی یخ‌نوردی در روسیه فوق‌العاده است با این حال از این ورزش در آسیا و اروپا استقبال خوبی نشده است.   
 

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

برچسب ها: یخ نوردی ، یخ نوردان ، پلور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.