سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

شعبه بنیاد ایران شناسی در کرمان تشکیل شد

سرپرست شعبه بنیاد ایرانشناسی در کرمان گفت: با ایجاد این شعبه، محققان کرمانشناسی از این پس از حمایت های این بنیاد برخوردار می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمدعلی گلاب زاده، اظهار داشت: ایجاد این شعبه، به روند تحقیقات کرمانشناسی انسجام و توان بهتری می بخشد و محیط مناسب تری برای کارهای پژوهشی در اختیار فرهیختگان و دانش پژوهان کرمانی قرار می دهد.

وی سازماندهی و هماهنگ کردن پژوهش ها در حوزه ایرانشناسی و کرمانشناسی، بالا بردن سطح آگاهی گروه های اجتماعی به خصوص نسل جوان از پیشینه تاریخی، تمدن و فرهنگ ایران و تقویت حس میهن دوستی و آرمانخواهی در آنها و افزایش هوشیاری، اعتماد به نفس و مقاومت آنها در برابر جلوه های گوناگون تهاجم فرهنگی دشمنان را از دیگر اهداف مهم تشکیل شعبه بنیاد ایران شناسی در کرمان عنوان کرد.

گلاب زاده خاطرنشان کرد: تدوین زندگینامه نخبگان و نام آوران دین، علم، ادب و اخلاق در استان کرمان نیز یکی از وظایف این شعبه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مرکز کرمانشناسی سابقه ۲۷ سال فعالیت دارد، تصریح کرد: این مرکز در این مدت ضمن انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی فراوان، حدود ۳۰۰ جلد کتاب در رابطه با کرمان منتشر کرده و از یک هزار جلد کتاب دیگر که در آنها مطالبی در مورد کرمان وجود دارد فیش برداری شده است تا پژوهشگران و دانشجویان علاقه مند بتوانند از آنها استفاده کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.