سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

افتتاح بزرگترین مرکز تخصصی ام اس کشور در اصفهان

بزرگترین مرکز تخصصی ام اس ایران در اصفهان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ؛رئیس انجمن ام اس اصفهان در جمع بیماران مبتلا به ام اس گفت: سال 68 در اصفهان کمتر از 50 نفر مبتلا به ام اس زندگی می کردند ، این در حالی است که این میزان در سال جاری به 7000 نفر رسیده است که ضرورت ایجاد مراکز آموزشی و تحقیقاتی را در بر دارد.

مسعود اعتمادی فر عنوان کرد: 6 سال پیش طی طرحی قرار بر احداث مرکزی با هدف آموزشی ، درمانی ، مشاوره ایی و تحقیقاتی در 6 طبقه با 50 تخت پیش بینی شده بود که به دلیل همکاری نکردن مسئولین بهداشتی وقت این ساختمان در 4 طبقه بدون 50تخت احداث وامروز مورد بهره برداری قرار خواهدگرفت.

رئیس انجمن ام اس اصفهان تصریح کرد : این مرکز از شنبه با حضور 3 پزشک و 5 پرستار متخصص مغز و اعصاب آماده خدمت رسانی به بیماران مبتلا به ام اس می باشد

وی ادامه داد : داروخانه این مرکز در هفته های ابتدایی خود فقط از 8 صبح تا 12 شب فعال است و در آینده نزدیک به صورت شبانه روزی خواهد شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: داشتن کلینیک توانبخشی و تحقیقات از دلایل متمایز کردن این مرکز از سایر مراکز مشابه در ایران و آسیا است که با بازنگری های انجام شده از 7 روز دیگر مشغول به خدمت رسانی خواهند شد.

وی تاکید کرد : این مجموعه به همت خیرین با هزینه ایی بالغ بر 10 میلیارد تومان بنا شده است. 

اعتمادی فر با اشاره به اینکه هر هفته حدود 30 نفر بر تعداد بیماران مبتلا به ام اس افزوده میشود یادآور شد:  با ایجاد مرکز تحقیقات درصدد توقف این رشد صعودی بیماری هستیم .

وی در پایان گفت : اکثر داروهای ام اس کشور که دارای کیفیتی مطلوب است در اصفهان تولید میشود و این مهم توسط تحقیقات پزشکان اصفهانی صورت گرفته که ارائه 1 مقاله هر 5 روز در سال 2015 در سطح جهانی دلیلی بر این ادعاست و امیدواریم تا 5 سال آینده شاهد متوقف شدن رشد ام اس در کشور باشیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.