سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراهم شدن زمینه بهره مندی شرکت‌های دانش بنیان از معافیت‌های گمرکی

سرپرست امور شرکتها و موسسات دانش بنیان از فراهم شدن زمینه‌های بهره مندی شرکت‌های دانش بنیان از معافیت‌های گمرکی صادرات و واردات خبر داد.

سید محمود صاحبکار خراسانی سرپرست امور شرکتها و موسسات دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، گفت: بیش از 4000 شرکت دانش بینان مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، از میان این تعداد 2 هزار شرکت شایسته دریافت مزایای قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان شناخته شده‌اند و شایسته استفاده از حمایت‌ها و تسهیلات هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: بنا داریم، با طرح مسائل به صورت رو در رو مسائل و چالش‌های گمرکی شرکت‌ها حل و فصل شوند و تمرکز بر معافیت‌ها و تسهیلات گمرکی برای شرکت‌های دانش بنیان است که در  حوزه واردات و صادرات فعالیت می‌کنند.

صاحبکار خراسانی تصریح کرد: حمایت گمرکی در دو قالب حمایت از شرکتهای دانش بنیان  و حمایت‌های گمرکی کلی براساس قوانین حمایت از تولید کنندگان صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: براساس این قوانین شرکت‌های تولید کننده می‌توانند معافیت‌های گمرکی واردات دریافت کرده و برای تسهیل در روند صادرات محصولاتشان تسهیلات دریافت کنند.

سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان خاطر نشان کرد:شرکت‌هایی که جواز کسب یا پروانه بهره  برداری داشته باشند، می‌توانند از این مزیت که به موجب آن برخی از کالاها بدون پرداخت حقوق گمرکی و عوارض به قصد خروج مجدد برای مدت زمان مشخص وارد کشور شدند برخوردار شوند.

صاحبکار خراسانی خاطر نشان کرد: به منظور آسان سازی روند صادرات محصولات برای اخذ جواز کسب و پروانه بهره برداری شرکتهای دانش بنیان توافقاتی با گمرک صورت گرفته است تا شرکتها طی فرآیندی آسان از چنین مزیتی استفاده کنند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.