سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوین بانک اطلاعاتی برای نظارت بر شرکت‌های متقاضی جذب سرمایه گذار

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تدوین یک بانک اطلاعاتی برای نظارت بر شرکت‌های دانش بنیان متقاضی جذب سرمایه گذار خبر داد.

علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آمار شرکت‌های دانش بنیانی که متقاضی جذب سرمایه گذار هستند، گفت: ما آمار شرکت‌های دانش بنیان را به صورت ریز داریم تا خودشان تجاری سازی را انجام دهند یا اینکه خودشان متقاضی جذب سرمایه گذار هستند را نداریم.

وی ادامه داد:‌ ما در حال تدوین یک بانک اطلاعاتی هستیم که بر یکسری از شرکتها نظارت داشته باشیم تا شرکت‌هایی که آمادگی سرمایه گذاری دارند، به این مجموعه معرفی کنیم ولی به هر حال به صورت پراکنده از طریق طرح‌هایی که در فرابورس و بورس طراحی شده است و همچنین از طریق ستاد توسعه فناوری تعدادی از این شرکت های بزرگ اقتصادی را معرفی می‌کنیم.

دلیری با اشاره به انحرافات حمایت‌های مالی معاونت علمی تصریح کرد: یک پیشنهاد جدیدی را به مجلس ارائه کرده‌ایم که در قانون بخشی از مقررات مالی دولت که منابع مالی از طریق معاونت علمی و فناوری به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود، در قالب یک تفاهم نامه منعقد شود و این تکلیف را هم برای خودمان و هم برای سایر دستگاه‌ها قرار دادیم که این تفاهم نامه وجود داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی خاطر نشان کرد: در این تفاهم نامه پول به صورت مرحله‌ای پرداخت می‌شود و در مرحله اول 10 درصد، 20 درصد پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: هدف از انجام این کار این بود که یکسری محرومیت‌ها ایجاد شود تا دستگاه‌ها نتوانند پول را جابجا کنند، با این کار حجم کاری معاونت بسیار بالا رفت و حجم پرسنل بودجه‌ای و مالی چندین برابر شد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.