سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

وجود 5 استاد برجسته خوشنویس در کرمان

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در مجموع 5 استاد برجسته خوشنویسیدر استان کرمان وجود دارد که دو نفر از آنها اهل رفسنجان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان ؛وحید محمدی در آیین نکوداشت دو استاد خوشنویس رفسنجانی که در محل آمفی تئاتر موزه ریاست جمهوری رفسنجان برگزار شد، افزود: در حوزه خوشنویسی در استان کرمان 220 هنر مند ممتاز و 32 نفر فوق ممتاز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هنر خوشنویسی با عشق و معنویت همراه است، تصریح کرد: اهمیت کسب درجه استادی به حدی است که این افراد متحمل رنج های زیادی می شوندو

فرماندار رفسنجان نیز یکی از ویژگی های منحصر به فرد رفسنجان را وجود مفاخر فرهنگی و اساتید در زمینه های مختلف دانست و گفت: شهرستان رفسنجان علاوه بر خوشنویسی در سایر رشته های هنری از قبیل تجسمی، نمایش، ادبیات، شعر و … فعال است و یکی از ویژگی های خاص شهرستان توانمندی آن در بحث علوم قرآنی است.

وی با بیان اینکه بزرگترین چالش و مشکل امروز جامعه که باید به آن پرداخته شود، مسائل فرهنگی است، افزود: مسائل سیاسی، اجتماعی و … وجود دارد، اما اگر در بحث هنر به مسائل فرهنگی پرداخته شود، در سایر زمینه ها توفیق حاصل می شود.

فرماندار رفسنجان خواستار قدرشناسی از هنرمندان و پشتیبانی از محافل هنری شد و خاطرنشان کرد: تأثیر یک تابلوی خوشنویسی یا ، نقاشی، فیلم، سینما، شعر و داستان در فکر و ذهن مردم قابل وصف با سایر اقدامات ما نیست.

ملانوری با اشاره به تدوین سند فرهنگی شهرستان، خواستار همکاری همه جانبه در راه رسیدن به فعالیت های آینده شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان هم گفت: علی ایزدخواه و مجید طالبی دو هنرمند خوشنویس رفسنجانی موفق به کسب درجه استادی در رشته خوشنویسی به سبک نستعلیق و شکسته نستعلیق شدند.

ایمان محمدآبادی افزود: این برگ زرینی در در دفتر شهرستان رفسنجان است که امیدواریم نسل جوان با الگو گرفتن از این اساتید فرهنگ و هنر، جایگاه خود را ارتقا دهند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: استاد ، خوشنویس ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.