سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادستان ملارد: برخورد قاطع با تخلفات انتخاباتی شهرستان ملارد

دادستان ملارد گفت: ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی بادقت نظر تمام، تخلفات نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آن‌ها را رصد و پایش می‌کند و در مقابل هرگونه قانون‌شکنی در این عرصه قاطعانه برخورد خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جواد جبله دادستان ملارد در نشست ستاد پیگیری از تخلفات انتخاباتی که با حضور جمعی از مسئولان و متولیان امر انتخابات این شهرستان در دفتر دادستانی دستگاه قضایی این منطقه برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و یوم‌الله 9 دی ماه اظهار کرد: حماسه 9 دی مظهر اقتدار ولایت‌مداری و ایمان مردم ایران بود و به واقع حضور پرشور مردم در این روز تاریخی مؤید عهد و پیمانی ناگسستنی با آرمان‌های امام انقلاب و رهبری معظم بود.

وی افزود: آنچه که شور، شعور و شکوه این روز فراموش نشدنی را رقم زد، ایمان مردم، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و حضور پرخروش آحاد مردم انقلابی این سرزمین مقدس بود و در واقع با انتزاجی این سه مؤلفه پایبند امت ایران به ارزش‌ها و اهداف انقلابی به تصویرکشیده شد.

جبله با اشاره به نقش حضور مردم در مقبولیت نظام و تحقق دست‌‌آوردها و پیروزی‌های انقلاب اسلامی، عنوان کرد: همانند حماسه 9 دی حضور مردم در انتخابات بار دیگر نشان‌دهنده تجدید بیعت با نظام مردمی و ارزشی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی افزود: هر اقدامی که برای کمرنگ کردن حضور مردم در پای صندوق‌های رأی انجام شود برخلاف منافع ملی است و چنین امری مقبول نظام و کشور نبوده و نخواهد بود.

دادستان ملارد گفت: دستگاه قضایی این شهرستان تمامی فعالیت‌ها و تحرکات نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آن‌ها را رصد می‌کند و در صورت مشاهده و اثبات تخلف قاطعانه و بدون مسامحه برخورد خواهیم کرد.

جبله گفت: طرفداران نامزدهای انتخاباتی نباید از چارچوب قانون خارج شوند و با صراحت اعلام می‌کنیم دستگاه قضایی ملارد بدون هرگونه جناح‌بندی سیاسی صرفا عمل به قانون را مورد تأکید قرار می‌دهد و برای ما هیچ‌گونه تفاوتی میان اصلاح‌طلب، اصول‌گرا و جریانات سیاسی مستقل وجود ندارد و تنها حرکت در مسیر قانون و روابط و قواعد تعریف شده ملاک عمل خواهد بود.

دادستان ملارد با بیان اینکه دستگاه قضایی صرفا در حوزه بررسی و کشف تخلفات ورود می‌کنند، گفت: در این عرصه دقت نظر بسیاری را برای مقطع قبل از انتخابات حین برگزاری انتخابات و پس از آن لحاظ خواهیم کرد.

وی افزود: برای پایش و رصد هرچه مطلوب‌تر از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده خواهیم کرد تا انتخاباتی باشکوه و قانونمند برگزار شود.

** رسیدگی به تخلفات احتمالی در اولویت دستگاه قضایی ملارد

داود محمودی رئیس دادگستری ملارد درخصوص جرایم انتخاباتی، گفت: تخلفات انتخاباتی را می‌توان در مقاطع مختلف مورد بررسی قرار داد که بخشی از آن معطوف به زمان برگزاری انتخابات است که از نمونه‌های آن می‌توان به مواردی همچون خرید و فروش رأی استفاده از شناسنانه تقلبی و ... اشاره کرد و برخی دیگر از تخلفات نیز معطوف به اشخاص می‌شود که ممکن است با استفاده از زور و اسلحه نظم انتخاباتی  را به چالش بکشند که حکم محارب را دارد.

رئیس دادگستری ملارد عنوان کرد: اگر چنین تخلفاتی جنبه شخصی پیدا کند طبق ماده 617 درصورت عدم اطلاق مصادیق محارب از 6 ماه تا 2 سال حبس برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم شاهد هیچ‌گونه تخلفی در این عرصه نباشیم اما درمجموع عزم دستگاه قضایی به برخورد قاطع با قانون‌شکنان استوار است این ارتباط مجموعه قضایی ملارد با تعیین توحید مظفری بازپرس شعبه اول دادسرای ملارد و حسین علیزاده دادرس شعبه 103 دادگاه کیفری به تخلفات انتخاباتی به صورت ویژه رسیدگی خواهد کرد.

گفتنی است، در ادامه این نشست تخلفات انتخاباتی در عرصه فضای مجازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر لزوم طراحی ساز و کاری برای برخوردهای مقتضی در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.