سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

افزایش تعدادسه گونه از وحوش استان قزوین

تعداد سه گونه از وحوش بومی زیستگاه های طبیعی استان قزوین امسال افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان قزوين گفت: نتایج مرحله اول سرشماری زمستانه وحوش استان نشاندهنده رشد 6/31 درصدی تعداد گوسفند وحشی، 4/5 درصدی تعداد بز وحشی و 7/26 درصدی تعداد آهوان است.

سیاوش شمسی‌پور گفت: در این دوره از سرشماری، میزان مشارکت مأموران در سرشماری 29 و سطح پوشش مناطق سرشماری 15 درصد افزایش یافت؛ همچنین میزان مشارکت فعالان و تشکل‌های زیست‌محیطی در سرشماری زمستانه، به نسبت سال گذشته سه برابر شد.

به گفته وی سرشماری زمستانه وحوش استان به مدت 10 روز در زیستگاه های طبیعی استان از جمله الموت، طارم، باشگُل، آبگرم و آوج انجام شد.

این سرشماری همه ساله با هدف انجام تحلیل‌های کیفی و کـمی از وضعیت زیستگاه‌های استان، اطلاع از وضعیت زاد و ولد و مرگ‌ و میر گونه ها و بررسی عوامل تهدید آنها صورت می گیرد.

در این سرشماری وضعیت گروه‌های سنی وحوش و ویژگی‌های آن‌ها، نسبت جمعیت گونه‌های نر و ماده، و همچنین بررسی بیماری ها مورد توجه قرار می گیرد.

گوسفند وحشی، كل و بز، آهو، پلنگ، گراز، خرس، روباه، گرگ و خرگوش و پرندگانی مانند عقاب طلایی، هما، تیهو، كبک دری، كبك چیل، سارگپه و انواع چرخ ریسک‌ها از گونه های حیات وحش استان قزوین است.

استان قزوین دارای یک منطقه حفاظت شده بنام باشگل در شهرستان تاکستان با وسعت 25 هزار و 198 کیلومتر مربع و دو منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت و طارم سفلی به ترتیب با وسعت 118 و 49 هزار کیلومتر مربع است.

انتهای پیام/س
 
برچسب ها: وحوش ، گونه ، زیستگاه ، طبیعی ، قزوین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.