سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

توسعه شرق کرمان با پرورش ماهیان گرمابی

فرماندار ریگان گفت: با توسعه صنعت آبزی پروری در شرق استان کرمان تحول شگرفی در زمینه اقتصاد این مناطق بوجود می آید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ امین باقری افزود: با توجه به اینکه ریگان به عنوان شهرستان تولید بچه ماهیان گرمابی در جنوب شرق کشور شناخته می‌شود، سالانه بیش از 20 هزار قطعه از استخر پرورش ماهی این شهرستان به دیگر نقاط کشور توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در زمینه تأمین بچه ماهیان گرمابی به جز شهرستانهای استان کرمان، این بچه ماهیان به دیگر مناطق گرمسری کشور نیز توزیع شدند.

باقری تصریح کرد: بزرگترین استخر پرورش ماهیان گرمابی در روستای رستم آباد چاه ملک این استخر در کنار مزارع شهرستان احداث شده است .

وی یادآور شد: استخر ذخیره آب و مزرعه پرورش ماهی به صورت تلفیقی به همت سرمایه‌‌گذار بخش خصوصی برای نخستین بار در استان کرمان در شهرستان ریگان راه‌اندازی شده است.

باقری گفت: این استخر به صورت حد وسط به منظور دپو و نگهداری و پرورش لارو ماهیان گرمابی کپور و امور در روستای رستم‌آباد ریگان احداث شده است.

وی افزود: این استخر به مساحت 1.5 هکتار و با اعتبار 15 میلیون تومان توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شد که لاروهای این استخر به صورت رایگان توسط شیلات و جهاد کشاورزی تحویل شد.

باقری خاطرنشان کرد: 5 استخر پرورش ماهی به منظور اشتغالزایی در مناطق محروم کوهستانی شهرستان ریگان نیز احداث شده است.

وی یادآور شد: این استخرها دو منظوره هستند و برای ذخیره آب و پرورش ماهی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای آنها اعتباری برابر با 100 میلیون ریال هزینه شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: توسعه ، ماهی ، ریگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.