سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بشار جعفری: ترکیه برای تروریست‌ها «پوشش آتشین» ایجاد می‌کند

نماینده سوریه در سازمان ملل، در نامه‌ای به دبیر کل این سازمان و شورای امنیت اعلام کرد نیروهای ترکیه مستقیما به گروه‌های تروریستی در سوریه کمک می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بشار جعفری در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل متحد و شورای امنیت اعلام کرد نیروهای ترکیه مستقیما به گروههای تروریستی در سوریه کمک می‌کنند. 

وی در این نامه نوشت گروه‌های مسلح از سال ۲۰۱۱ تاکنون «جنگ تروریستی بی‌سابقه‌ای» را علیه سوریه به راه انداخته‌اند و شورشیان از سوی قدرت‌های منطقه‌ای از جمله «رژیم اردوغان» و دیگر کشور‌ها حمایت می‌شوند. 

وی در این نامه تاکید کرد مداخله ترکیه در امور داخلی سوریه چند وجهی شده است که از جمله آن می‌توان به مشارکت مستقیم نیروهای مسلح رژیم اردوغان در عملیات نظامی تهاجمی در حمایت از تروریست‌ها اشاره کرد. 

در این نامه آمده است: آنکارا از ابتدا به تروریست‌ها برای ورود به سوریه کمک کرده است و نیروهای ترکیه برای تروریست‌هایی که از مرز عبور و وارد کشور سوریه می‌شوند «پوشش آتش» ایجاد می‌کند. 

وی در ادامه آنکارا را به ارتکاب جنایت علیه آوارگان سوری متهم کرد که از بیم حملات تروریست‌های گروه داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی از سوریه گریخته‌اند. 

بشار جعفری افزود قاچاق انسان با «اطلاع و مشارکت مستقیم» نهادهای تحت کنترل رژیم اردوغان صورت می‌گیرد. 

وی در ادامه از جامعه بین الملل خواست به خشونت‌ها و اقدامات ترکیه در ارتباط با سوریه و آوارگان این کشور پایان دهد. 
این مقام سوریه در ارتباط با حمله جنگنده ترکیه به جنگنده روسی گفت هیچ توضیحی در این خصوص لازم نیست چرا که این جنایت خود گویای همه حقایق است.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۹ دی ۱۳۹۴
اردوغان باید تاوان جنایاتش رو بپردازد