سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش 100 میلیون تنی ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج‌فارس گفت: در سال‌جاری ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به 44 میلیون تن در سال رسیده و پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح‌های باقی مانده ظرفیت تولید به 100 میلیون تن افزایش پیدا کند.

عادل نژادسلیم مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج‌فارس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی از تأسیس تا به امروز جهش قابل توجهی داشته است، گفت: در چند سال گذشته ظرفیت تولید پتروشیمی از 700 هزار تن در سال‌جاری به 44 میلیون تن در سال رسیده است.

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس تصریح کرد: صنعت پتروشیمی از نظر دانش و فناوری و پژوهش و ساخت تجهیزات توسعه بسیار مناسبی داشته به طوری که اگر کارخانه‌ای در کشور احداث شود 70 درصد تجهیزات آن از توانمندی داخلی است.

نژادسلیم تأکید کرد: در حال حاضر کشور از محصولات کود شیمیایی، متانول، پلی اتیلن و ال پی جی خودکفا بوده و محصولات مازاد خود را به  کشورهای خارج صادر می‌کند بنابراین اگر طرح‌های در دست اجرا طی سال‌های آینده به مرحله بهره‌برداری برسد ظرفیت تولید کشور به 100 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه هلدینگ خلیج‌فارس حدود 6 میلیارد یورو، پروژه در دست اجرا دارد، گفت: همچنین 7 میلیارد یورو نیز در دست مطالعه دارد و اکثر طرح‌های این شرکت در سال 96 و 97 به بهره‌برداری خواهد رسید.

نژادسلیم خاطرنشان کرد: مذاکراتی با کشورهای خارجی انجام داده‌ایم به گونه‌ای که حدود 10 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری با یک شرکت خارجی به زودی انجام می‌شود.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.