سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوين؛

5 هزار بافنده فرش در قزوین بیمه هستند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به اینکه 8200 بافنده فرش در استان وجود دارد، گفت: از این آمار 5 هزار نفر بیمه هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين؛ علی پورزحمت در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف در قزوین گفت :فرش قزوین قدمت تاریخی دارد که باید با همت مسئولان مربوطه، دست به دست هم بدهیم تا این صنعت را رونق ببخشیم.


این مسئول با اشاره به اینکه صنعت فرش در استان قزوین قدمت طولانی دارد، گفت: نخستین کارخانه فرش‌بافی در کشور با یک هزار و 200 بافنده در قزوین دایر شده بود که این موضوع بیانگر سابقه بی‌نظیر این استان در صنعت یاد شده است.

پورزحمت بیان کرد: ‌بایستی با همت تجار و اهل فن استان قزوین با بهره‌گیری از راهکارهای مختلفی توسعه و گسترش صنعت فرش در دستور کار باشد تا بتوانیم با تحقق این مهم، مشکل بیکاری جوانان را برطرف کنیم.

این مسئول با بیان اینکه توسعه صنعت فرش از دیرباز در کشور موجب اشتغالزایی و درآمدزایی بوده است، گفت: تولیدکنندگان با سرمایه‌گذاری در این صنعت، مشکلات بیکاری جوانان را برطرف کرده و رونق اقتصادی را به نحو مطلوبی توسعه می‌دادند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به اینکه فرش دستبافت در سال‌های گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفته بود، ابراز کرد: با اقداماتی که سال‌های گذشته صورت گرفته این صنعت احیا شد و اکنون در حال گسترش است.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی طرحی را برای احیای نقشه فرش قزوین آغاز کرد تا منجر به احیای این فرش شود، بیان کرد: برند فرش قزوین نیز باید با همت بافندگان استان و افراد باسابقه به مصرف‌کنندگان معرفی شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهاي پيام/ت


برچسب ها: فرش ، بیمه ، صنعت ، مشکلات ، قزوین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.