سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمی‌توان همه قوانین را به یکباره در جشنواره اجرا کرد

اجرای برخی قوانین در جهت پیشرفت جشنواره فجر، نیاز به زمان بیشتری دارد.

علی سرتیپی تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اصلی‌ترین مسئله‌ای که باید در برگزاری جشنواره فیلم فجر رعایت شود، گفت: اینکه شاهد حضور نسل‌های مختلف فیلمساز هستیم؛ مفید و مهم است. اما اصلی‌ترین مسئله کیفیت فیلم‌هاست؛ یعنی اگر کارگردان بزرگ و با سابقه‌ای با فیلمی بدون کیفیت حضور پیدا کند، جذاب نیست و از کیفیت جشنواره می‌کاهد. امیدواریم امسال این اتفاق بیفتد که اکثر فیلم‌ها با قدرت وارد شوند، خوشبختانه تا این لحظه حس می‌کنم نسبت به سال گذشته فیلم‌های بهتری داریم و با جشنواره‌ای پر بارتر روبرو خواهیم بود.

وی افزود: نکات دیگری که باید در جشنواره رعایت شود، یکی تنوع موضوع و ساختار فیلم‌هاست و دیگری کمک، حمایت و شناساندن هرچه بیشتر و بهتر فیلم‌ها توسط جشنواره به مخاطب برای زمان اکران که در پی آن اشتیاق فیلمساز زمانی که با این نمونه حمایت‌ها روبرو می‌شود، در جهت فیلمسازی بیشتر شده و با تولید فیلم‌هایی با کیفیت‌تر به رونق جشنواره کمک می‌کند. به عنوان نمونه فروش جهانی فیلم‌هایی که در کن و اسکار معرفی می‌شوند، چندین برابر می‌شود و سال به سال شاهد پیشرفت آن‌ها هستیم.

وی ادامه داد: مسئله زمان‌بندی برای ارائه فیلم‌ها به دبیرخانه جشنواره نیز در جای خود حائز اهمیت است که اگر به درستی و سروقت اتفاق بیفتد و طبق مقررات عمل کنیم، بسیار مفید خواهد بود. اما تا به امروز در این خصوص سیستم قاطعی نداشتیم و برخی فیلم‌ها بعد از زمان مقرر ورود پیدا می‌کنند و نمی‌توان این قانون را به یکباره و در یک دوره به طور کامل اجرا کرد؛ چون به وجود آوردن این فضا که سروقت باید فیلم‌ها به جشنواره برسند، زمان می‌برد و اگر اصرار بر اجرای آن در همین دوره داشته باشیم، بیشتر حاشیه‌سازی به وجود می‌آید.

سرتیپی در مورد انتخاب محمد حیدری به عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر امسال و برنامه‌هایی که تا به امروز ارائه کرده، گفت: در کل در ریز برنامه‌های وی نیستم؛ اما با توجه به سابقه و موقعیتی که از او در برگزاری جشنواره تئاتر سراغ دارم، فردی قوی در مسائل اجرایی است و به طور قطع امسال شاهد جشنواره‌ای متفاوت‌تر و با کیفیت‌ بهتری خواهیم بود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.