سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتحادیه عینک‌‌سازان:

سهم 50 درصدی قاچاق از بازار عینک

رئیس اتحادیه عینک‌‌سازان تهران با انتقاد از تعرفه بالای واردات گفت: این امر موجب شده تا بیش از 50 درصد از سهم بازار عینک را کالاهای قاچاق تشکیل بدهند.

حمید ثابت‌قدم رئیس اتحادیه عینک‌‌سازان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رکود در بازار گفت: رکود، تمامی اصناف را با مشکل مواجه کرده است.

وی با انتقاد از بالا بودن تعرفه واردات عینک گفت: تعرفه بالا منجر به افزایش قاچاق شده و در حال حاضر بیش از 50 درصد سهم بازار را عینک‌هایی تشکیل می‌دهد که از مبادی رسمی به کشور وارد نشدند.

ثابت‌قدم تصریح کرد: در حال حاضر تعرفه واردات عینک آفتابی 20 درصد و تعرفه واردات عینک طبی 12 درصد است که به این رقم 9 درصد ارزش افزوده نیز اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: ما درخواست کردیم که تعرفه واردات عینک مانند ساعت و تردمیل به چهار درصد کاهش پیدا کند اما هنوز با آن موافقت نشده است.

رئیس اتحادیه عینک‌‌سازان با اشاره به اینکه با کاهش تعرفه واردات شاهد افزایش واردات از مبادی رسمی و قانونی هستیم، گفت: در حال حاضر عینک‌های برند از کشورهایی مانند ایتالیا، آلمان و فرانسه به کشور وارد می‌شود و سایر عینک‌ها نیز از کشورهای ژاپن، کره، ترکیه و چین به ایران وارد می‌شود ضمن اینکه بیشترین حجم قاچاق از چین صورت می‌گیرد.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که در حال حاضر در بخش عینک تولید داخلی نداریم و چند تولیدکننده محدود تنها به تولید عینک‌های حفاظتی مشغول هستند و یکی از دلایل عدم موفقیت تولید داخلی نبود حمایت و عدم رقابت تولیدات داخلی با نمونه‌های خارجی است.

وی به قیمت عینک نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به رکود بازار پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال شاهد افزایش قیمت نباشیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۹ دی ۱۳۹۴
این قاچاق تمام حساب و کتابای مملکت رو به هم ریخته . تقصیر مردمه که جنس قاچاق میخرن بعد هم میگن چرا گدا و دستفروش و دزد زیاد شده