سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسب رتبه نخست سمنان در تولیدات علمی نمایه شده در پایگاه علمی WOS

دانشگاه آزاد اسلامی سمنان به لحاظ تولید مقالات علمی در ISI توانست در سال 2015 در بین دانشگاه های آزاد استان مقام نخست را از آن خود کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  بر اساس گزارش ارائه شده توسط معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در  هفتمین جشنواره پژوهش و فن‌آوری و تجلیل از پژوهشگران بر‌تر واحد های دانشگاهی استان سمنان تعداد مقالات ارائه شده توسط پژوهشگران واحد سمنان در سال جاری میلادی 105 عنوان است که این تعداد در مقایسه با سایر واحد‌های استان سمنان در رتبه نخست قرار دارد.

در آمار ارائه شده توسط دکتر فرهاد حسین زاده لطفی تعداد کل مقالات چاپ شده دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری میلادی 285 عنوان اعلام شده است. که بعد از سمنان به ترتیب دانشگاه‌های شاهرود، دامغان و گرمسار در رتبه های بعدی قرار دارند.

بر اساس اعلام معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سمنان مجموع مقالات نمایه شده این واحد دانشگاهی در  پایگاه علمی WOS  از سال 2006 تا سال 2015 با یک روند روبه رشد قابل قبول همراه بوده است به طوریکه از تعداد یک عنوان مقاله در سال 2006 به تعداد 105 عنوان مقاله در سال جاری میلادی رشد داشته است.

دکتر نادر رهبر دلایل این رشد را این گونه تشریح کرد: رشد دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در مقاطع تحصیلات تکمیلی، ارتقای پایه علمی اساتید و اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی و فعال شدن باشگاه پژوهشگران جوان و انجمن‌های علمی در واحد سمنان از دلایل عمده رشد صعودی تولید علم در واحد سمنان طی سال‌های اخیر است.

وی روند رو به رشد تولید علم در دانشگاه آزاد اسلامی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این روند به لحاظ شاخص H-index  نیز در واحد سمنان رو به رشد بوده به طوریکه در این شاخص نیز توانستیم رتبه نخست استان را در بین واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی کسب کنیم.

رهبر افزود: شاخص H-index معیار اندازه گیری ارزش تولیدات علمی محسوب می‌شود،در واقع عددی است که می‌کوشد بهره‌وری و تأثیرگذاری تولیدات علمی را به صورت کمی نمایش دهد. این شاخص با در نظر گرفتن تعداد مقالات پر استناد افراد و تعداد دفعات استناد شدن آن مقالات توسط دیگران محاسبه می‌شود. 

وی گفت: بر اساس آمار ارائه شده توسط معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس 
آمار موجود در این پایگاه علمی شاخص H-index واحد سمنان در پایگاه علمی WOS  عدد 21 می‌باشد که از این حیث نیز در میان واحد های دانشگاهی استان سمنان حائز رتبه نخست هستیم.

لازم به ذکر است تعداد کل مقالات نمایه شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی سمنان بر اساس این آمار 508 عنوان مقاله طی سال های 2006 تا 2015 می‌باشد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.