سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاخص کلیدی معلمان فداکار رفتار شهروند سازمانی است

وزیر آموزش و پرورش گفت: رفتار شهروند سازمانی خصلت و شاخصه کلیدی معلمان فداکار و ایثارگر است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش در آیین نکوداشت برگزیدان دومین جشنواره جلوه‌های معلمین ضمن تبریک به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام و امام صادق (ع) گفت: خدا را شاکر هستیم که دومین جشنواره جلوه‌های معلمین برگزار می‌شود امیدواریم بتوانیم بین همه مسلمان جهان و بین شیعه و سنی با توجه به این که هفته وحدت پشت سر گذاشته‌‌ایم وحدت بیش از پیش را شاهد باشیم و به جای هلال شیعی و هلال سنی بدر اسلامی را ببینیم این بدر اسلامی می‌تواند جلو کفر و استکبار بایستد.

چهره اسلام چهره رحمانی و رحمت است و امیدواریم که پیامبر اسلامی به عنوان یک معلم که می‌فرمایند: «من معلم برانگیخته شدم» بتوانیم این اسوه معلمی را بعد از ذات بزرگ احدیت به عنوان الگو در روش و منش معلمی خود داشته باشیم.

وی افزود: برگزاری جشنواره جلوه‌های معلمی حرکتی است که به دنبال جریانی که همه ما از تلویزیون شاهد آن بودیم آغاز شد. دو سال قبل معلم مریوانی برای همدردی با دانش‌آموزش حرکت خوبی را به نمایش گذاشت و در دیدار با او در شب میلاد پیامبر اسلام قرار گذاشتیم که این جشنواره‌ها را برگزار کنیم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: اصطلاحی داریم به عنوان رفتار شهروندسازمانی که یعنی اقدامی که یک کارمند فراتر از وظیفه انجام می‌دهد و انتظار تشویق و پاداش را ندارد. ما در آموزش و پرورش بیش از 105 هزار مدرسه و قریب به یک میلیون همکار فرهنگی و فراوان همکارانی را که رفتار شهروندسازمانی را به نمایش می‌گذارند، داریم. امروز شاهد معرفی تعدادی از همکاران برگزیده هستیم اما یقیناً این همکاران برگزیده بیشتر می‌باشند که ما از آنها اطلاع نداریم. اما این حرکت برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند برای سایر همکاران و به خصوص دانش‌آموزان که از رفتار معلمان خود الگوبرداری می‌کنند؛ باشد. امیداریم این حرکت آموزش و پرورش در معرفی الگوهای معلمین بتواند در تربیت بهتر نسل آینده مؤثر باشد.

دکتر فانی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی تکنولوژی‌ها و فن‌آوری‌های نوین آموزشی مطرح شد اکثریت افراد فکر می‌کردند که این فن‌آوری‌ها می تواند جای معلم را بگیرد غافل از این که تکنولوژی‌های نوین روح و عاطفه ندارند و مخاطب شناس نیستند و این تنها معلم است که به دلیل روح بلندش می‌تواند نقش‌آفرین باشد و در فرآیند تعلیم و تربیت نقش کلیدی را ایفا کند. امیدواریم این جشنواره بتواند در تقویت و توانمندسازی و ارتقای روحیه گذشت، ایثار و معلمی معلمین بیش از پیش مؤثر باشد و در آینده از برکات این جشنواره در کتاب‌های درسی و مجلات کمک آموزشی در معرفی این چهره‌های شاخص نقشی مؤثر ایفا کنیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.