سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

92 کریدور صادرات محصولات برای 15 شرکت دانش‌بنیان

مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی معاونت علمی گفت: تاکنون 92 کریدور صادرات محصولات برای 15 شرکت دانش‌بنیان در جریان است.

وح‌الله استیری مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان یکی از دستورالعمل‌های اجرایی حمایت از اخذ مجوزها و استانداردهای بین‌المللی است هر چیزی که شرکت‌های دانش‌بنیان برای ورود به بازار بین‌المللی نیاز داشته باشند ارجاع داده می‌شود.

وی در ادامه افزود: تاکنون 116 درخواست برای کریدور صادرات محصولات دانش‌بنیان داده شده و تاکنون 92 کریدور برای 15 شرکت دانش‌بنیان در جریان است.

استیری تصریح کرد: لیست آیین‌نامه و دستورالعمل‌های مصوب کریدور صادرات محصولات دانش‌بنیان تصویب شده است.

مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی معاونت علمی خاطرنشان کرد: دستورالعمل حمایت از خدمات پیشخوان صادرات و تدوین نسخه صادراتی، دستورالعمل حمایت از ثبت علامت تجاری، دستورالعمل حمایت از خدمات پیشخوان صادرات و تدوین نسخه صادراتی مصوب شده است.

وی عنوان کرد: عمدتاً مذاکراتی که با شرکت‌ها انجام می‌شود در مرحله‌ی تفاهم‌نامه است. طی اقدامی که انجام شده یکسری هشیاری به سایر کشورها می‌دهیم که به ازای خرید، بخشی از کارها را برون سپاری کنند و تعدادی متخصص در این زمینه تربیت کنند، دستگاه‌های دولتی این کار را انجام می‌دهند ولی هنوز قراردادهای کلان به نتیجه نرسیده و امیدواریم به نتیجه برسیم.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.