سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

رونمایی از 18 عنوان کتاب به زبان کردی در ایلام

مراسم رونمایی از 18 عنوان کتاب به زبان کردی ایلامی در حاشیه نهمین نمایشگاه سراسری کتاب ایلام با حضور استاندار ایلام و جمعی از مسئولان فرهنگی استان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ایلام؛ در این محفل که استاندار ایلام، فرماندار و جمعی از نویسندگان ایلامی و اصحاب قلم استان شرکت داشتند سخنرانان مراسم از مجری برنامه گرفته تا موسیقی، زبان کردی را در اجرای برنامه بکار برده و چاشنی این مراسم کردند.

استاندار ایلام در این آیین با گویش کردی ایلامی با تقدیر از برپا کنندگان این محفل گفت: فرهنگ ایلام و زبان این دیار بسیار غنی بوده و برای حفظ آن باید تلاش شود.

محمدرضا مروارید اضافه کرد: زبان کردی باید روز بروز غنی تر شده و دلنوشته های مردم این دیار به زبان کردی در استان و کشور منتشر شود.

وی بر تلاش برای ماندگاری زبان کردی تاکیدکرد،افزود: متاسفانه اکنون بیشتر خانواده های ایلامی با زبان فارسی با فرزندان خود صحبت می کنند در حالیکه زبان کردی دارای قدمت زیادی است و باید حفظ و ماندگار شود.

در این آیین از 18 عنوان کتاب به زبان کردی ایلامی از نویسندگان استان ایلام از جمله مصطفی بیگی، میثم خورانی، شمس الله لطفی کار، کامران رحیمی و غیره رونمایی شد.
 
 
 انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.