سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

افتتاح مهمانسرای ارزان قیمت استان قزوین در مشهد

مهمانسرای ارزان قیمت استان قزوین با نام «فدک»در مشهد افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ نخستین زائر سرای ارزان قیمت با عنوان «فدک» قزوین که کلنگ احداث آن در تابستان ۱۳۹۲ و در زمینی به مساحت یک هزار و ۲۵ متر مربع در مشهد مقدس به زمین خورد ظهر امروز و همزمان با هفته وحدت با زیر بنای پنج هزار و ۳۰۰ متر در هشت طبقه به بهره برداری رسید.

استاندارخراسان رضوی در آیین افتتاح نخستین مهمانسرای ارزان قیمت استان قزوین با عنوان فدک بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری هر اقدامی که به منظور آسایش زوار و مهمانان آستان قدس رضوی انجام گیرد موجب ثواب و اجر الهی برای اقدام کننده است.

علیرضا رشیدیان بیان کرد: بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری در طی پنج سال گذشته تا کنون از محل اعتبارات زیارت جمعا ۱۷۵ میلیارد تومان، به این حوزه اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: با هدف ایجاد اسکان ارزان قیمت ویژه زائران کم درآمد، مقرر شد تعدادی زمین از طریق بنیاد بین المللی زائر در اختیار استان ها قرار گیرد که تا کنون ۲۵ بنیاد زائر استانی تشکیل شده است.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که طبق هماهنگی های به عمل آمده، زمین و پروانه ساخت این مهمانسرا ها رایگان است ادامه داد: در مجموع تاکنون ۲۶ قطعه زمین با مساحت تقریبی ۱۸ هزار و ۷۸۳ متر به بنیادهای زائر استان ها اختصاص داده شده است.

رشیدیان تصریح کرد: هم اکنون بنیاد زائر ۱۲ استان اراضی خود را که مربوط به دولت بوده دریافت کرده و با کمک خیران مشغول به فعالیت عمرانی هستند.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد پارک خطی و اسکان موقت زائر، احداث کمپ رفاهی، راه اندازی میقات الرضا (ع) در مبادی ورودی و  منتهی به مشهد مقدس و اختصاص مبالغی جهت تامین خدمات زیر بنایی و تملک بافت پیرامون حرم مطهر از سوی دولت، از جمله اقدامات انجام شده در حوزه زیارت است.

گفتنی است همزمان با افتتاح این مهمانسرا نخستین گروه از زائران شامل ۸۰  نفر از جانبازان و خانواده های معزز شاهد استان قزوین در این مهمانسرا اسکان یافتند.

شایان ذکر است برای این پروژه که دارای ۷۳ سوئیت با ظرفیت پذیرش ۴۰۰ نفر است بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.