سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان

پوست نارنجی پوش در صدر میوه های ضد سرطان

دکتر افشار متخصص تغذیه میگوید :پرتقال به دلیل وجود انواع ویتامین های خاص ،سیستم ایمنی بدن را تقویت واز ابتلا به انواع سرطان ها جلوگیری می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ،دکتر افشار بر آن است این میوه ی نارنجی پوش منبع فوق العاده ای از فیبرهای غذایی است که در فصل سرد زمستان نباید از مصرف آن غافل شد.

وی افزود: نتایج پژوهش های متعدد نشان داده است که ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در پرتقال از ابتلا به انواع سرطان ها از جمله : سرطان دهان ، سرطان مری ، سرطان کولون و حنجره پیشگیری می کند.

این متخصص تغذیه میگویید:پرتقال سرشار از ویتامین ( سی) است که مصرف آن از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی نیزجلوگیری می کند ومانع از سرماخوردگی وبیماری های ویروسی می شود.

علاوه بر آن این میوه به دلیل دارا بودن فیبرهای غذایی باعث کنترل کلسترول خون می شود ضمن اینکه مصرف آب پرتقال برای کسانی که چربی خون بالایی دارند بسیار مفیداست وتوصیه می شود این افراد روزانه 3 لیوان آب پرتقال تازه و خانگی میل کنند.

محققان علم پزشکی توصیه میکنن ،برای بهتر شدن خواص آنتی اکسیدانی پرتقال بهتر است علاوه بر مصرف آن روزانه یک لیوان چای سبز نوشیده شود ، چراکه هردو حاوی آنتی اکسیدان فراوان هستند و سدی در برابر سرطان ها می سازند.

علاوه بر موارد ذکرشده مصرف پرتقال دردهای ناشی از بیماری آرتریت را کاهش داده وروند پیری سلول های پوست را کند می کند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


برچسب ها: میوه ، پرتقال ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.