سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولایتی در جمع خبرنگاران:

تنش میان روسیه و ترکیه به نفع منطقه نیست/ گفتگو تنها راه حل اختلاف میان کشورهای منطقه است

رئیس مجمع استراتژیک گفت: تنش میان روسیه و ترکیه به نفع کشورهای منطقه نیست.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران علی اکبر ولایتی رئیس مجمع استراتژیک در حاشیه دیدار با صلاح الدین ازوگرندوز رئیس جمعیت شیعیان ترکیه با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به میانجی گری برای اختلاف میان کشور ترکیه و روسیه گفت: تنش بین این دو کشور به نفع هیچکدام از کشورهای منطقه نیست و باید هر کاری انجام داد تا این تنش کاهش یابد.

وی افزود: ما نمی خواهیم ما بین کشورها‌ی منطقه که هر دو همسایه ما هستند اختلاف و تنشی وجود داشته باشد و باید با حفظ آرامش و امنیت در منطقه و کشورهای اسلامی و بدون دخالت در امور یکدیگر گفتگو کنیم .

مشاور رهبری در امور بین الملل با اشاره به ملاقات با هیئتی از کشور ترکیه گفت: در این ملاقات راجع به وحدت جهان اسلام به ویژه بین اهل تسنن و شیعه و ضرورت توسعه روابط دوستانه با کشور همسایه و برادر ترکیه گفتگو شد.

ولایتی تصریح کرد: با توجه به اینکه رابطه دو کشور ترکیه و روسیه رابطه طولانی و ریشه در قرون وسطایی دارد در آینده با کمک کشورهای منطقه از جمله ایران، عراق، ترکیه و سوریه بتوانیم در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام که به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی که برای تجزیه و تضعیف کشورهای اسلامی اقدام می کنند بایستیم.

ولایتی تصرح کرد: اگر اختلافی بین کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی است باید با گفتگو حل شود و در امور داخلی نیز نباید دخالت کرد، در این راستا نباید اجازه دهیم هیچ کشوری در امور داحلی کشورهای دیگر در منطقه و از منطقه دخالت کند .

رئیس مجمع استراتژیک با تاکید بر اینکه موفقیت کشورهای اسلامی با همبستگی و همکاریشان بدون دخالت در امور داخلی هم میسر است ، خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط امروز منطقه معتقدیم حرکت های تروریستی با تحریک بیگانگان و دشمنان اسلام صورت گرفته که باید در این زمینه متحد بوده و با همبستگی کشورهای اسلامی در جهت حمایت از تقویت مسلمانان گام برداریم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: احزاب ، ترکیه ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.