سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

مشهد نخستین شهر دارای ایستگاه قطار شهری در فرودگاه

شهر دار مشهد گفت: مشهد نخستین شهری است که در خطوط ریلی درون‌شهری، ایستگاهی در فرودگاه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد، سیدصولت مرتضوی در حاشیه بازدید معاون رئیس جمهور از خط یک قطار شهری مشهد و افتتاحیه نمادین دو ایستگاه باقی‌مانده این خط افزود: دو ایستگاه باقی مانده خط یک قطار شهری مشهد به طول 4.5 کیلومتر بوده که در دهه مبارک فجر به صورت رسمی و با حضور مقامات کشوری به بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: این دو ایستگاه غدیر را به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد متصل می‌کند و مشهد نخستین شهری است که در خطوط ریلی درون‌شهری ایستگاهی در فرودگاه دارد.

شهردار مشهد با بیان اینکه 56 درصد از عملیات اجرایی خط 2 قطار شهری مشهد به اتمام رسیده است، بیان کرد: اگر پیش‌بینی اعتبارات لایحه بودجه به صورت 100 درصد اختصاص یابد مشکلات تا پایان سال حل می‌شود و انتظار بیشتر از این هم نداریم، مشکلات مالی احساس می‌شود اما امیدواریم روند حرکتی مطلوب ادامه یابد.

مرتضوی تصریح کرد: عملیات ساخت خط 2 قطار شهری مشهد رو به اتمام بوده و به دنبال واگن‌های آن هستیم که تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده وارد مشهد می‌شود و این خط تا پایان شهریور ماه سال 1395 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تأکید کرد: مراحل ساخت خط 3 قطار شهری مشهد در حال پیگیری است و مشکلات میدان فردوسی با آستان قدس رضوی نیز برطرف شد وامیدواریم وعده های محمدباقر نوبخت نیز محقق شود.

شهردار مشهد درباره ورود اتوبوس‌های جدید به مشهد، عنوان کرد: از 200 دستگاه اتوبوس حمل و نقل درون‌شهری جدید که قرار بود به مشهد بیاید 100 دستگاه آن محقق شده که هزینه کلی آن 60 میلیارد تومان بوده و از این میزان 20 میلیارد تومان آن کمک دولت بوده است.

مرتضوی گفت: با دستوررئیس جمهور و پیگیری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور قراراست 100 دستگاه اتوبوس دیگر به مشهد بیاید.

وی افزود: دولت وعده داده که مبلغ 50 میلیارد تومان به شهرداری مشهد در بحث رفع مشکلات حاشیه شهر و سازمان اتوبوسرانی اختصاص دهد که 20 میلیارد تومان آن امسال واریز می‌شودو 30 میلیارد تومان دیگر نیز در سال آینده پرداخت خواهد شد.

مرتضوی تاکید کرد: همچنین تاکنون 100 دستگاه اتوبوس جدید و معادل 40 میلیارد تومان خریداری شده تا در اختیار جوانان جویای کار قرار بگیرد و هر اتوبوس در اختیار دو نفر خواهد بود و امیدواریم که وجه آن تا پایان سال پرداخت شود.

شهردار مشهد با اشاره به برنامه‌های رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای شهرداری مشهد، گفت: محمدباقر نوبخت تصمیمات خوبی برای شهرداری مشهد دارد و امیدواریم که اهداف پیش‌بینی شده‌اش محقق شود.

مرتضوی تصریح کرد: نباید توقع داشت که کمک‌ها یک طرفه باشد، زیرا در عالم مدیریت باید رفت‌وآمدها دو طرفه باشد و در جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر مشهد نیز اعضای این شورا درباره واگذاری کامل ساختمان اقبال لاهوری به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی رأی بالا دادند.

وی تأکید کرد: من به عملکرد خودم در شهرداری مشهد نمره نمی‌دهم و معتقدم که مردم و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد باید در این رابطه اظهار نظر کنند، اما به عملکرد معاونان خود و همچنین شهرداران مناطق نمره خوبی می‌دهم و به عنوان یک سرباز در هرکجا که نیاز باشد آماده خدمت‌رسانی هستم و معتقدم که نوع مدیریت شهری باید در حد ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران باشد.

شهردار مشهد با تأکید بر اینکه باید توجه ویژه‌ای به بحث زیرساخت‌ها داشته باشیم، بیان کرد: نگاهمان در بحث کلان به موضوع زیرساخت‌هاست و باید به مشکلات ایجاد شده ناشی از آلودگی هوا در کلان‌شهرها که منجر به تعطیلی یک هفته‌ای مدارس شد توجه کرد و جلوی ضرر و زیان آن را گرفت.

مرتضوی گفت: باید جلوی ریزگردها را گرفت و حمل و نقل ریلی کلان‌شهرها را که کمک بزرگی به حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا می‌کند توسعه داد و اتوبوس‌های مسافربری نیز دارای استاندارد یورو 5 باشد.

شهردار مشهد افزود: باید سدها مهار شوند تا آب کافی داشته باشیم و در بحث منابع آبی نیازمند یک مدیریت صحیح ، همچنین نیازمند توجه مسئولان امر به زیرساخت‌های قطار شهری، تاکسیرانی، اتوبوسرانی، مدیریت پسماند، محیط زیست شهری و غیره هستیم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.