سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار سلامی در همایش سپاه، اقتدار و امنیت ملی :

ابهام راهبردی از سیاست‌های آمریکا در منطقه است/فضای تنفس دشمن را تنگ کرده‌ایم

جانشین فرمانده کل سپاه گفـت: ما نیازمند این هستیم که مساحت امنیت ملی خود را چه در درون و چه در بیرون گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین همایش  سپاه، اقتدار و امنیت ملی با حضور مقامات لشکری و کشوری از جمله سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در این همایش ضمن تبریک هفته وحدت گفت: امام خمینی سرچشمه اقتدار و عزت ما بود و حیات طیبه را در جهان بشریت جاری کرد امروز نیز رهبر معظم انقلاب بیرق مسلمانان جهان را با هوشمندی بر دوش گرفته‌اند و تکیه گاه همه مسلمانان شده‌اند.

وی ادامه داد: ما در جهان واقعیت‌های تلخ زندگی می‌کنیم و می‌بینیم که جهان صلح را برای ظرفیت‌سازی جنگ تصور می‌کند. در منطق قدرت‌های بزرگ صلح فاقد اصالت است و آنها درپی انهدام زمین قدرت افروزی می‌کنند تا احساس صلح کنند آنها خواهان جهانی هستند که مردم در آن با ناامنی و فلاکت زندگی کنند و خود در نعمت و آرامش باشند.

وی افزود: قریب به 40 سال است که نقطه کانونی جنگ‌های دشمنان جهان اسلام و ایران است. اگر تاریخ را مرور کنیم می‌بینیم که همه جنگ‌های 40 سال گذشته در این منطقه بوده است و مهمتر اینکه محرک همه این جنگ‌ها آمریکا بوده که این جنگ ها را در سرزمین‌های اسلامی ایجاد کرده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: بیشترین راکت ها، توپ‌ها و بمب‌ها در قلب کشور ما فرود آمده است. آمریکا و اسرائیل در سال‌های اخیر به 14 کشور اسلامی حمله کرده‌اند و هنوز این جنگ ادامه دارد. آواره کردن ملت‌ها، دفن کردن مردم در زیر سقف خانه‌هایشان و نسل‌کشی‌ها تنها مواردی از کارنامه سیاه آمریکا می‌باشد.

سردار سلامی با اشاره به موازنه قدرت در منطقه گفت: هر کشوری در منطقه از لحاظ قدرت با کشور دیگری تفاوت داشته باشد قطعا به آن حمله می‌کنند و هیچ کدام از منشورهای جهانی قادر به جلوگیری از این حملات نیستند جنگ‌های ناعادلانه و کور مشخصه جهانی است که ادعای مدنیت می‌کند عربستان بی هیچ دلیلی به یمن حمله می‌کند، ترکیه نیروی اعزامی خود را به عراق وارد می‌کند، اسرائیل به لبنان، غزه و جولان حمله می‌کند و همه این‌ها چیزی جز احساس کاذب قدرت نیست. هیچ منطقی جز منطق قدرت امروز مبنای عمل صاحبان ظاهری آن نیست. هر کس بتواند گروهی را مسلح می‌کند تا محیط امنیت ملی دیگران را به خطر بیاندازد.

وی تصریح کرد: کشورهای ضعیف به قدرت‌های بزرگتر برای برقراری امنیت داخلی خود تکیه می‌کنند و این باعث سلطه گری و وابستگی بیشتر آنها می‌شود در چنین فضایی داشتن امنیت بسیار اساسی و ضروری است. دنیای استکبار نمی‌خواهد اجازه دهد که نظریه بقای یک دولت مستقل در جهان امروز شکل بگیرد و به عنوان مدلی قابل تطبیق مطرح شود جهان می‌داند که قطبی جدید از قدرت برای شکل‌گیری تمدنی جدید و الهی برای آزادی، عدالت و اخلاق‌ مدار در حال ظهور است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به جنگ‌های نیابتی آمریکا برضد انقلاب اسلامی ایران گفت: ما در این 37 سال انواع مختلف جنگ‌ها در مقیاس جهانی را تجربه کرده‌ایم. همانگونه که در صدر اسلام انسان‌هایی که با حضرت رسول ماندند و عامل گسترش اسلام شدند امروز هم امتداد آن نسل فهمیده‌اند که تنها راه گسترش اسلام و انقلاب پیروی از خط مشی‌ آنان است. ما راهی جز انتخاب مسیر جهاد برای عزت و ادامه راه خود نداریم. هیچ شکی نداریم که ما در میدان تراکم تهدیدات دشمن بسر می‌بریم، همه جنگ‌های علیه ما در سطوح راهبردی کاملا جهانی بوده‌اند.

سردار سلامی اظهار داشت: امروز جنگ‌های نیابتی جنگی است که به تازگی رخ نموده است ما نیازمند این هستیم که مساحت امنیت ملی خود را چه در درون و چه در بیرون گسترش دهیم. ما توانسته‌ایم پس از 37 سال تمرکز استراتژی دشمن در کشور را به تفرقه راهبردی تبدیل کنیم و انرژی آنها در منطقه را کاهش دهیم و هرکجا که آنها راهبردی را عملی کنند ما در مقابل آنها ایستادگی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: کسی مقتدر است که سیاست‌های خود را آشکارا اعلام کند و ما این کار را در میدان عمل انجام داده‌ایم. ما فضای تنفس دشمن را تنگ کرده‌ایم. ابهام راهبردی جزو سیاست‌های آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه شده است آنها داعش را بوجود می‌آورند اما نمی‌توانند آن را کنترل کنند و این چیزی جز عجز استراتژیک نیست. برای دشمنی با ما نفت را 35 دلار می‌کنند اما ضرر اصلی به خود آنها بازمی‌گردد و مجبور می‌شوند 100 میلیارد دلار از ذخایر خود خرج کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به فتنه تروریست‌ها در سوریه گفت: آمریکا امروز خود را درگیر سوریه کرده است که پایان این جنگ یک بن بست استراتژیک برای آمریکا است. آنها در مقابل ایران روی به میز مذاکره آوردند زیرا فاقد هرگونه عملیات میدانی علیه ما هستند. ما امروز این قدرت‌ها را در ناتوان‌ترین دوران خود می‌بینیم.

سردار سلامی در پایان خاطر نشان کرد: اقتدار و امنیت به خودی خود بوجود نمی‌آید اما به خودی خود از بین می‌رود امنیت، امروزه شاخص‌ترین معیار در جهان است . موفقیت‌های گذشته ما در زمینه امنیت ذخیره بسیار خوبی است اما تکیه کردن صرف بر این ذخایر منجر به شکست می‌شود جنگ مثل فوتبال و شطرنج است، تکرار روش‌ها و ماندن در ابزارهای ثابت اصلی‌ترین دلیل شکست است.


انتهای پیام/

 

 

 


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.