سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بذرپاش در جمع خبرنگاران:

افزایش تعداد داوطلبین مجلس خبرگان جای تامل دارد

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تعداد داوطلبین مجلس خبرگان جای تامل دارد

به گزارش خبرنگار حوزه انتخابات گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "مهرداد بذرپاش" عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی عصر امروز (جمعه 4 دی) با حضور در فرمانداری تهران داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد. 

بذرپاش پس از ثبت نام و با حضور در جمع خبرنگاران درباره آمار بالای ثبت نام کنندگان انتخابات اظهار داشت: این آمار در مجلس شورای اسلامی دور از انتظار نیست اما افزایش تعداد داوطلبین مجلس خبرگان اندکی جای تامل دارد. در مجلس هفتم شاهد آمار بالای ثبت نام کنندگان بودیم و به همین میزان نیز تایید صلاحیت شدند که این نشان دهنده وجود دمکراسی در کشور است. 

بذرپاش با بیان اینکه در کشور آزادی و دموکراسی وجود دارد و همه می‌توانند خود را در انتخابات عرضه کنند افزود: پس از طی مراحل قانونی و اعلام نظر شورای نگهبان این مردم هستند که با انتخاب اصلح خود تصمیم می‌گیرند. 

وی با بیان این که تمام داوطلبین نمایندگی مجلس دهم باید برای مسائل کشور به خصوص اقتصاد برنامه داشته باشند گفت: کشور به لحاظ اقتصادی در شرایط خوبی به سر نمی‌برد و موضوعاتی نظیر اشتغال و تولید تنها در صورت خارج شدن کشور از رکود، خارج شدنی است.

بذرپاش با تاکید بر این که مجلس آینده بایستی مطلوب ملت باشد  ابراز کرد: شاخصه‌های  مجلس مطلوب ملت، با شاخصه‌های مجلس مطلوب دولت  که همواره به حضور مجلس همراه علاقه‌مند بوده متفاوت است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با عنوان این مطلب که یکی از وظایف اصلی مجلسشان نظارتی آن است و دولت‌ها معمولاً به نظارت گریزی علاقه دارند اظهار داشت: مجلس باید درباره وضع کنونی یارانه مردم، تعطیلی برخی از ارگان کشور، پایین آمدن قیمت نفت در دنیا و این که چرا عده‌ای در پی گران کردن بنزین در کشور هستند، پرسش کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به نظرم مجلس آینده حتماً از مجلس کنونی هم بهتر خواهد شد و مردم در نهایت تصمیم مطلوبی که کشور را در ریل محکم تری حرکت بدهد ، اتخاذ خواهند کرد.

بذرپاش ادامه داد: شرایط خاصی بر کشور و منطقه حاکم است و مجلس بایستی مقتدرانه بتواند با تصمیم‌های اتخاذی از منافع ملت دفاع کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس درباره مصوبه اخیر کنگره آمریکا و این که آیا نامه جان کری به وزیر خارجه کشورمان قابل توجیه است گفت: خود تیم مذاکره کننده ایرانی هم موضوع ادعایی از سوی وزیر خارجه آمریکا را قبول ندارد هنگامی که نظام قانون‌گذاری کشور، قانونی را تصویب و سپس رئیس‌جمهور آن را برای اجرا ابلاغ می‌کند، وزیر خارجه دیگر نمی‌تواند نامه بزند و بگوید که نگران نباشید و ما به این قانون عمل نخواهیم کرد.

وی با بیان این که یکی از ایرادات برجام مشخص نبودن داور در آن است خاطر نشان کرد: داور ما آژانس است و هر وقت تخلفی صورت بگیرد می‌تواند سوت بزند و اعلام تخلف کند اما داور طرف مقابل مشخص نیست، ما در گذشته بارها به این مسئله اشاره کردیم اما دوستان می‌گفتند که شما کثیرالشک هستید

بذرپاش در همین باره تاکید کرد: امیدواریم دوستان واقع‌بینانه‌تر صحنه را مدیریت کنند و ما نیز قطعاً در داخل کشور اقدامات متقابل را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بذرپاش ، خبرگان ، انتهابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.