سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چه کنیم تا کودکمان حرف شنوی داشته باشد؟

حرف شنوی کودکان از والدین خود نیازمند رعایت نکاتی ساده ولی مهم است.

محمود بیات روانشناس تربیتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: حرف شنوی کودک از والدین خود یکی از دردسرهای بزرگ آنان محسوب شده که برای رفع این مشکل لازم است تا پدر و مادرها یکسری نکات را در برخورد با فرزندشان رعایت کنند.

وی در ادامه گفت: اولین نکته در برخورد با کودک حفظ آرامش بوده و حتی اگر مجبور به چند باره صدا زدن او هستید، با نرمی و آرمش این کار را انجام داده و هرگز با لحن دستوری از آن‌ها درخواست انجام کاری را نکنید زیرا باعث لجبازی آن‌ها خواهد شد.

بیات تصریح کرد: بکارگیری لحن نرم همراه با قاطعیت برای انجام آن کار توسط والدین بسیار مهم بوده و زمانی که کودک مشغول انجام بازی یا فعالیت دیگر بوده به آرامی به پشت او بزنید و خواسته خود را به او بگویید.

این روانشناس تربیتی در پایان اضافه کرد: هنگامی که والدین مشغول انجام کاری بوده و در این حین کودک از آهن‌ها درخواست یا با آن‌ها صحبتی کرد، تا جایی که امکان دارد دست از کار کشیده و به او توجه نموده زیرا این کار باعث شده تا همین رفتار را بیاموزد و به خواسته شما احترام گذارد همچنین زمانی که او مشغول کاری بوده به آرامی با وی برخورد کرده تا بازهم الگو برداری صحیح را یاد بگیرد.


انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.