سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت بین‌المللی 64 اختراع در خارج از کشور

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فن‌آوران کشور از ثبت بین‌المللی 64 اختراع توسط پژوهشگران در خارج از کشور خبر داد.

نصرت‌الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فن‌آوران در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اخیراً با سازمان ثبت مذاکراتی در زمینه ثبت اختراع انجام داده‌ایم و رییس این سازمان را عضو کانون ثبت اختراع صندوق قرار داده‌ایم سالانه 10 هزار و 600 اختراع در کشور ثبت می‌شود و بخشی از این اختراعات می‌تواند در خارج از کشور نیز ثبت بین‌المللی شود.
 
ضرغام در خصوص ثبت اختراعات تصریح کرد: در خصوص ثبت اختراع ظرفیت بالقوه کشور خیلی بیشتر از ظرفیت بالفعل موجود در کشور است.

وی تأکید کرد: از همان ابتدا که حمایت از سوی صندوق آغاز شد تلاش کردیم که طیف مخاطبان ابتدا در داخل و بعد در خارج کشور وسیع‌تر شود و تاکنون حدود 64 اختراع را در خارج از کشور که عمدتاً آمریکا است، ثبت کرده‌ایم.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فن‌آوران عنوان کرد: به هر حال ارزش ثبت اختراع‌هایی که می‌تواند نتیجه کار پژوهشی باشد شاید از مقالاتی که در مجلات و نشریات معتبر به چاپ می‌‌رسد کمتر نباشد.

ضرغام افزود: تلاش ما این است که طیف مخاطبین را گسترش بدهیم تا تعداد تقاضا برای ثبت اختراع بالا برود.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فن‌آوران خاطرنشان کرد: ثبت اختراعات جزو دارایی‌های فکری کشورها است و دارایی فکری هر کشوری ثروت اصلی آن کشور محسوب می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.