سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

110 مدرسه تک دانش‌آموزه در کشور داریم

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این مطلب که ۱۱۰ مدرسه تک دانش آموزه در کشور داریم گفت: در تلاش هستیم برای سال آینده مدیریت آموزشگاهی را در مدارس شهر تهران اجرایی کنیم.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر فانی اظهار داشت: 5 سیاست کلیدی در آموزش و پرورش در دستور کار است که اگر بخواهیم آموزش و پرورش را درست کنیم باید براساس این 5 سیاست اقدام شود.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان دوره‌های دو ساله مراکز تربیت معلم را 4 ساله انجام می‌دهد و نتیجه آن برای آموزش و پرورش این است که تا 4 سال خروجی از دانشگاه فرهنگیان و ورودی به آموزش و پرورش نداریم ولی از آن سو هر سال تعدادی بازنشسته می‌‌شوند.
 
فانی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش برای تحصیل بازماندگان از تحصیل شرایط را فراهم می‌کند گفت: 40 هزار دانش‌آموز در استان سیستان و بلوچستان که از تحصیل باز مانده بودند مجددا به تحصیل فراخوانده شدند که عدالت آموزشی نیز همین است.
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به رشد دانش‌آموزان ولی در حال حاضر 70 هزار نیروی خروجی از آموزش و پرورش در دو سال اخیر داشته‌ایم و ورودی نیز نداشته‌ایم. حال این سوال پیش می‌آید که اگر ساماندهی نیروی انسانی انجام نمی‌شد با چه مشکلاتی مواجه بودیم؟
 
وی گفت: در حال حاضر 110 مدرسه تک دانش‌آموزه در کشور وجود دارد که این مدارس در راستای عدالت آموزشی فعالیت می‌کنند و هزینه این مدارس 30 میلیون تومان است.
 
فانی افزود: 4800 مدرسه زیر 5 دانش‌آموز در کشور وجود دارد که در راستای وظایف خود انجام وظیفه می‌کنند.
 
وی گفت: در مجلس عنوان کرده بودند که مدارس راهنمایی تعطیل شده است بنده نه تنها مدرسه راهنمایی را تعطیل نکرده‌ام بلکه این مدارس اضافه نیز شده است و بنده در مجلس عنوان کردم که هیچ دانش‌آموزی به دلیل نبود مدرسه ترک تحصیل نکرده است مگر اینکه مشکلات اقتصادی و فرهنگی داشته باشد.
 
به گفته وزیر آموزش و پرورش 406 هزار دانش‌آموز به صورت شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند.
 
فانی گفت: وقتی که سیاستی را نقد و یا تحلیل می‌کنیم باید برخورد ما درست و سیستمی باشد. در دانشگاه فرهنگیان اولین فارغ‌التحصیلان آن بهمن ماه سال 95 بیرون می‌آیند و بر اساس مذاکراتی که صورت گرفت مقرر شد این افراد از مهر ماه سال آینده سر کلاس حضور پیدا کنند.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اعتبار برای ترم تابستانی نداریم گفت: در آبان ماه گذشته بیش از 2 هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت کردیم در صورتی که بودجه ما در طول سال 24 هزار میلیارد تومان است.
 
وی گفت: سخت‌ترین مهر؛ مهرماه سال 94 بود که توانستیم پشت سر بگذاریم البته خیلی‌ها منتظر بودند مهرماه سال 94 خوب راه‌اندازی نشود و در این خصوص نیز گفت‌وگو نیز کردند ولی معجز مهر 94 تقدیر و توکل بود.
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: 9 ماه وقت داریم تا در مهر ماه سال 95 نسبت به ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی خود اقدام کنیم.
 
فانی با اشاره به اینکه بزگترین و سخت‌ترین کار در نظام‌های مدیریتی تحول در نظام مدیریتی است گفت: خیلی از دولت‌ها تلاش کردند در نظام‌های اداری و مدیریتی تحول ایجاد کنند ولی اقدامی دشوار است.
 
وی افزود: اگر بخواهیم در نظام اداری تحول ایجاد کنیم باید در آدم‌ها نیز تحول ایجاد شود همین آدم‌ها نیز باید نظام اداری را تحول ایجاد کنند که کار سختی است.
 
وزیر با اشاره به اینکه 20 درصد بخشنامه‌ها را در استان‌ها و مناطق می‌توان بهتر است کم کنیم گفت: آموزش و پرورش یک دستگاه دستوری نیست با مدیریت پادگانی اداره نمی‌شود مدیران ما باید اقدام لازمه را بپذیرند تا به نحو احسن انجام دهند.
 
فانی خبر داد: در اولویت ما برای سال تحصیلی 96-95 مدیریت آموزشگاهی است که البته در این خصوص خیلی کار داریم و در سال آینده باید مدیریت آموزشگاهی را برنامه‌ریزی کنیم.
 
وی گفت: خیلی از بارهایی که در ادارت حمل می‌کنیم مدیر مدرسه می‌تواند انجام دهد ولی در حال حاضر مدیر مدرسه تبدیل به یک کارمند اداری شده است. لذا باید مدرسه و مدیر آن را تقویت کنیم اگر مدیر توانمند در مدرسه منصوب شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
 
فانی تأکید کرد: دنبال استقرار نظام برنامه‌ریزی هستیم و امید است سلسله مراتب نظام برنامه‌ریزی از ستاد تا مدرسه به تدریج مستقر شود.
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: ما اگر برنامه‌ریزی درستی نداشته باشیم نمی‌توانیم حرکت کنیم که البته خیلی‌ها بدون برنامه‌ریزی حرکت کردند و وضعیت ما اینطور شده.
 
فانی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه نیز مبنای ما سند تحول است و در این خصوص نقشه راهی را تا سال 99 تنظیم کرده‌ایم.
 
وی با اشاره به این مطلب که ما نیاز به یک برنامه 10 ساله نیروی انسانی در آموزش و پرورش داریم گفت: سال گذشته 20 هزار کلاس درس داشتیم که با ادغام می‌توانسته به 10 هزار کلاس تبدیل شود.
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: دستگاهی که بیش از 98 درصد آن پرسنل است مهمترین وظیفه آن نیروی انسانی است که البته ساماندهی نیروی انسانی تمام نشده و ادامه دارد.
 
فانی تصریح کرد: سیاست ما برای نیروی انسانی از بوم برای بوم است و همچنان این سیاست را دنبال می‌کنیم که البته یکی از چالش‌های فعلی ما این است که چگونه با این نقل و انتقالات مواجه شویم.
 
وی خاطر نشان کرد: هیچ دانش‌آموزی نباید به دلیل نبود مدرسه ترک تحصیل کند به عنوان کسانی که ادعای عدالت داریم سیاست‌های انقباضی نباید دانش‌آموزان ار از تحصیل محروم کند.
 
وزیر آموزش و پرورش درباره استخدام 5 هزار نفر در آموزش و پرورش نیز اظهار داشت: آزمون استخدامی برگزار شد و توسط آن 5 هزار نفر به پرسنل آموزش و پرورش اضافه شدند.
 
فانی در جمع خبرنگاران درباره آزمون جدید آموزش و پرورش نیز اظهار داشت: از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مجوزهایی نیز برای اخذ استخدام صورت گرفته و به محض اینکه آمار لازم در اختیار ما قرار بگیرد شرایط استخدام را مهیا می‌کنیم.
 
وی درباره آلودگی هوا و تعطیلی مدارس نیز اظهار داشت: برای ما سلامتی دانش‌آموزان بسیار مهم است و از مسئولین در بخش‌های مختلف درخواست می‌کنیم به غیر از تعطیلی مدارس اقدامات دیگری نیز برای پاکسازی هوا انجام دهند و فقط به تعطیلی مدارس نپردازند.
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه وسایل نقلیه و جلوگیری از تردد وسایل نقلیه دودزا باید در اولویت قرار بگیرد.
 

 منبع:فارس
 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/

 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.