سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

یادی از یار صدیق انقلاب

مراسم دومین سالگرد ارتحال استاد پرورش،در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ؛ صالح پرورش فرزند مرحوم استاد پرورش گفت: « مراسم دومین سالگرد درگذشت استاد سید علی اکبر پرورش ، روز پنج شنبه سوم دی ماه از ساعت 15 تا 17 در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان برگزار می شود.

وی با اعلام سخنرانی محمدرضا باهنر ، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم ، از رونمایی کتاب «سید علی اکبر پرورش به روایت اسناد ساواک» خبر داد.

استاد علی اکبر پرورش ، از پیشگامان انقلاب اسلامی ، ششم دی ماه 1392 پس از پشت سر گذاشتن یک دورة طولانی بیماری ، در 71 سالگی در بیمارستان شهید صدوقی اصفهان درگذشت.

این معلم دلسوز و یار دیرینه انقلاب ، در سال 1321 در محله چهار سوق شیرازی های اصفهان به دنیا آمد.

وی پس از دریافت مدرک لیسانس ادبیات از دانشگاه اصفهان ، در رشته کارآموزی دبیری دانشسرای عالی تهران مشغول به تحصیل شد و از سال 1345 به صورت تمام وقت در آموزش و پرورش خدمت کرد.

استاد پرورش که از مبارزان پیش از انقلاب اسلامی به شمار می رود ، پس از انقلاب هم در مسیر خدمت رسانی به میهن خود گام برداشت و مسئولیت هایی چون وزارت آموزش و پرورش در سال های 60 تا 64 ، نمایندگی چهار دورة مجلس ، عضویت در شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی ، عضویت شورای مرکزی مؤتلفه اسلامی از سال 72 تا 92 ، قائم مقامی دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی از سال 72 تا 80 را برعهده داشت.

وی در سال های پایانی عمر با تلاش برای سازماندهی مجدد نیروهای پیرو خط امام و رهبری ، با بصیرت دهی در فتنه 88 و تاکید بر وحدت جریان های مذهبی ، کار انقلابی خود را کامل کرد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.