سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گام‌های آمریکا و اروپا به‌سوی امنیت سایبر هواپیما

آمریکا و اتحادیه‌ی اروپا، در تلاش‌اند تا بهترین روش‌های حفاظت در برابر حملات سایبری به هواپیماها را اجرا کنند. آن‌ها به دنبال رسیدن به اجماع در این زمینه هستند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسئولان صنعت هوایی اتحادیه‌ی اروپا و آمریکا قصد دارند با همکاری یکدیگر، روش‌هایی را برای حفاظت از هواپیماها، در برابر حملات سایبری ابداع کنند. از جمله همکاری‌ها؛ به‌روزرسانی نرم‌افزارها و اجرای معیارهای امنیتی مانند عدم دسترسی مسافران به اینترنت است.

ظاهراً این همکاری بعد از اظهار نگرانی یکی از دموکرات‌های آمریکا نسبت به دفاع سایبری از هواپیماها بوده است. بر اساس گزارش‌ها، شرکت‌های هوایی آمریکا، فاقد ملزوماتی برای رساندن گزارش‌های حوادث سایبری به مسئولان ذی‌ربط بوده‌اند. سوزان کولینز (Susan Collins)، سناتور ایالت مین در آمریکا، تأکید کرده است: باید گزارش‌های فوری در مورد حوادث، به دولت فدرال اعلام شود.

برخی از مسئولان آمریکا اظهار کرده‌اند: این کشور می‌تواند سامانه‌های مدیریتی را به شرکت‌های هوایی اروپا، بفروشد. اداره‌ی هوانوردی آمریکا (FAA) نیز اعلام کرده است هواپیماهای بزرگ این کشور باید معیارهای استوار امنیتی را رعایت کنند. در مقابل مسئولان آژانس امنیت هوایی اتحادیه‌ی اروپا معتقدند تمامی هواپیماها- بدون در نظر گرفتن اندازه‌ی آن‌ها باید ملتزم به رعایت معیارهای امنیت سایبری باشند.

در نتیجه جنز هنیگ (Jens Hennig)، یکی از مدیران اداره‌ی هوانوردی آمریکا، گفت: «اختلاف میان معیارهای امنیتی آمریکا و اتحادیه‌ی اروپا، امر مطلوبی نیست.» بنابراین مسئولان آمریکا و این اتحادیه امیدوار هستند تا قبل از تابستان سال 2016، به یک اجماع در مورد معیارهای امنیت سایبری هواپیماها برسند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


منبع: سایبربان

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۴ دی ۱۳۹۴
سلام من نتونسم تو کانال شما عضو بشم لطفا شما منو عضو کانال خودتون کنین ممنون