سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

‌افزایش نرخ تولد در استان سمنان

مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان از روند رو به افزایش میزان تولددر استان سمنان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان از روند رو به افزایش 1/3 در صدی میزان تولددر استان سمنان خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 8 هزار و 20 واقعه ولادت در استان سمنان روی داده است.

عباسعلی طالب بیدختی همچنین با اشاره به وقایع فوتی ثبت شده در سال جاری گفت: در این مدت 2471 واقعه فوتی در در دفترخانه‌های شهرستان‌های هشت گانه استان سمنان به ثبت رسیده که این رقم نسبت به سال گذشته 2/2 درصد کاهش داشته است.

وی تغییرات ساختار سنی جمعیت در کشور و افزایش میانگین سن ازدواج در میان جوانان را از علل کاهش نرخ ازدواج در کشور و استان سمنان خاطر نشان کرد و گفت :در سراسر استان طی 9 ماه سال 94،3371 مورد ازدواج توسط دفاتر ثبت احوال به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با اشاره به میانگین سن ازدواج در این استان گفت: میانگین سن ازدواج در استان سمنان برای مردان 29.4 و برای دختران 24.8 است.

طالب بیدختی از کاهش 1/17 درصدی آمار طلاق در استان خبر داد و افزود : از هر 4.6 ازدواج یک طلاق در استان منجر می شود که این آمار نشان می دهد نسبت به میانگین کشوری در سمنان طلاق کمتری انجام می شود.

وی میزان فراوانی نام ها در سال جاری را اسامی امیر علی ، امیر حسین ، ابوالفضل ، علی ، امیر عباس، محمد ، محمد طاها ، امیر محمد،محمد حسین ، حسین برای پسران و برای دختران فاطمه ، فاطمه الزهرا ، زهرا ، نازنین زهرا، یسنا ، ریحانه و الما، زینب ، مرسانا، باران عنوان کرد.

عباسعلی طالب بیدختی استان سمنان را در ثبت وقایع حیاتی در زمره استان‌های برتر کشور دانست و افزود : وقایع تاریخی ، حوادث و رسانه بستر ساز بیشترین تعدادنام گذاری اسامی است.


انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.