سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصباحی مقدم در جمع خبرنگاران:

مجلس خبرگان جایگاهی نیست که دستخوش بازی‌های سیاسی شود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مجلس خبرگان جایگاهی نیست که عده ای آن را دستخوش بازی‌های سیاسی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم پس از ثبت‌نام به عنوان داوطلب پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور درخصوص طرح موضوع شورای رهبری گفت: این بحث‌ها انحرافی است زیرا ما قانون اساسی داریم و در این قانون چیزی از شورای رهبری ذکر نشده است.

وی افزود: مقتضای قانون اساسی این است که خبرگان که رهبری را براساس شاخص‌هایی تعیین می‌کنند مراقبت کنند که این شاخص‌ها بادوام و مستقر باشند.

مصباحی مقدم با اشاره به حضور سیدحسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان اظهار داشت: ورود ایشان ترکیب جدی خبرگان را تغییر نمی‌دهد چرا که وی یک عنصر کاملا در خط امام و مقام معظم رهبری بوده و به نظرم همخوان با کلیت خبرگان است لذا اگر سیدحسن خمینی بره عنوان نماینده مردمتهران در مجلس خبرگان انتخاب شود قطعا یک نفر به مجموعه حامیان ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب افزوده خواهد شد.

مصباحی مقدم اضافه کرد: جایگاه خبرگان جایگاهی نیست که آن را دستخوش بازی‌های سیاسی قرار دهند، جایگاه خبرگان جایگاه رفیع فقاهت و عدالت است و نگاه جناحی در خبرگان سازگاری با عدالت ندارد.

مصباحی مقدم تأکید کرد: اگر کسانی بخواهند از فضای خبرگان استفاده کنند حتما شکست خواهند خورد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فراکسیون رهروان خط خود را با دیگر اصولگرایان جدا کرده‌است، یادآور شد: رهروان حزب نیست، یک فراکسیون است و چون یک فراکسیون است اینطور نیست که شورای ائتلاف اصولگرایان از رهروان دعوت بعمل آورد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: شاید برای برخی افراد در فراکسیون رهروان خلطی صورت گیرد که اگر احیانا نماینده آقای لاریجانی توانسته به ائتلاف اصولگرایان بیاید، خیال کردند که رهروان دعوت شده‌ است درحالیکه بنایی بر دعوت از رهروان نبوده است.

مصباحی مقدم با بیان اینکه رهروان تشکل سیاسی نیست و به عنوان حزب ثبت نشده است، اظهار داشت: ما از احزاب اسم و رسم‌دار و دارای موقعیت سیاسی تثبیت شده برای حضور در ائتلاف دعوت کردیم.

وی در رابطه با عدم حضور باهنر در نشست تصمیم‌گیری برای رهروان هم خاطر نشان کرد: دلیل اینکه آقای باهنر در آن جلسه حضور نداشته را باید از خودش پرسید. وی در بسیاری از جلسات شرکت می‌کند و در برخی از جلسه‌ها هم نمی‌تواند شرکت کند بنابراین نمی‌شود بود و نبود و عدم حضورش را تفسیر کرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: انتخابات ، مجلس ، خبرگان ، فتنه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.