سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

مبارزه با علف های هرز مزارع

20 هکتار از مزارع کلزا جویبار مبارزه با علف هرز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ مدیر جهاد كشاورزی شهرستان جويبار گفت: 20 هکتار از مزارع کلزای جویبار مبارزه با علف هرز شد.

سلیمان حاتم نژاد افزود: با توجه به کاشت محصولات پاییزه به خصوص محصول استراتژیک کلزا و به منظور افزایش عملکرد محصول در واحد سطح، مدیریت مزرعه در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جویبار قرار دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت مزرعه سبب کاهش هزینه تولید و افزایش کمی و کیفی محصول تولیدی می شود، افزود: یکی از عوامل کاهش تولید محصولات، وجود علف های هزر در مزارع است.

مدیر جهاد كشاورزي شهرستان جويبارگفت: به منظور کنترل علف‌های هزر در مزارع، روش‌های مختلفی مانند تناوب زراعی، مبارزه مکانیکی و شیمیایی با علفکش‌های دو منظوره برای مبارزه با علف های هرز پهن برگ و باریک بررگ در قبل از کاشت و سبز شدن کلزا مورد استفاده قرار می گیرد.

حاتم نژاد استفاده از علفکش های باریک برگ نظیر گالانت سوپر، فوکوس و پنترا را در مرحله سه برگی و علفکش های پهن برگ مانند لونترال را به بهره برداران توصیه کرد.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای 421 هکتار کلزا است، گفت: مبارزه با علف‌های هرز در بیش از 20 هکتار از مزارع کلزا این شهرستان انجام شد.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: ساری ، مبارزه ، علف ، هرز ، مزارع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.