سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موافقت اروپا با اعطای بخش دیگری از کمک های مالی به یونان

صندوق کمکهای فوری منطقه یورو موافقت خود را با اعطای بخش جدیدی از کمک یک میلیارد یورویی به یونان اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، با توجه به این که دولت یونان هفته گذشته به درخواست طلبکاران خود از تصویب و اجرای یک لایحه تدابیر اجتماعی چشم پوشی کرد، سازوکار اروپایی ثبات مالی که صندوق کمکهای فوری منطقه یورو محسوب می شود روز سه شنبه با واریز بخش جدیدی از کمک یک میلیارد یورویی اختصاص یافته به یونان موافقت کرد.

از اوت گذشته که دولت یونان و طلبکاران بین المللی این کشور بر سر سومین طرح کمک مالی به این کشور بحران‌زده توافق کردند، این سومین بخش از کمکهای اختصاص یافته به یونان است که در اختیار این کشور گذاشته خواهد شد.

تروئیکای طلبکاران یونان شامل صندوق بین المللی پول، اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا در سال دو هزار و ده ، دویست و چهل میلیارد یورو کمک مالی یا وعده وام به یونان دادند اما از نزدیک به یک سال پیش به این طرف تقریبا هیچ پولی به حساب دولت چپگرای یونان واریز نکرده اند چرا که دولت یونان در ازای دریافت کمکهای مالی حاضر نشد برخی اصلاحات مورد نظر طلبکاران خود را که از نگاه مقامات آتن به لحاظ اجتماعی بسیار دشوار و کاملا غیرمردمی است، به اجرا گذارد.
 
شرکای بین المللی یونان دو برنامه نجات مالی یونان به ارزش کلی دویست و چهل میلیارد یورو برای کمک به این کشور به اجرا گذاشته و در ازای آن اجرای ریاضتهای اقتصادی را از آتن درخواست کرده اند.

کلاوس رگلینگ مدیر کل سازوکار اروپایی ثبات مالی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ما امیدوار هستیم که همکاریهای سازنده با شرکای یونان ما در آینده نیز ادامه داشته باشد تا سازوکار اروپایی ثبات مالی بتواند اوایل سال دو هزار و شانزده اولین نظارت های لازم را در یونان انجام دهد.

همان گونه که پیش از این سران منطقه یورو اعلام کرده اند، فقط در صورتی که این بازرسی ها و نظارت ها نتایج مثبت به دنبال داشته باشد، زمینه برای کاهش بیشتر بدهیهای دولتی یونان هموار خواهد شد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.