سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهای نفت در بازار آمریکا افزایش یافت

بهای نفت شاخص آمریکا، وست تگزاس اینترمدییت، در پایان معاملات روز سه شنبه افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، فراوانی عرضه نفت به بازار جهانی که روند آن همچنان ادامه دارد و همچنین نزدیک شدن به تعطیلات آخر سال میلادی عوامل تاثیر گذار بر این شاخص نفتی هستند.

بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین، وست تگزاس اینترمدییت (دبلیو.تی. آی)، که بیشتر برای قیمت گذاری نفتی که در آمریکا مصرف می شود، به کار برده می شود،در پایان معاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه فوریه با 33 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 36 دلار و 14 سنت رسید.

همچنین بهای هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که از آن به عنوان مهمترین مرجع قیمت گذاری حدود دو سوم نفت داد و ستد ‌شده در بازارهای بین‌المللی و مرجع و پایه ای برای قیمت گذاری دیگر انواع نفت در بازار اروپا استفاده می شود، برای تحویل در ماه فوریه با 18 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 36 دلار و 15 سنت رسید.

قیمت این شاخص نفتی در روزهای اخیر در بازار لندن حتی به هر بشکه کمتر از 36 دلار نیز رسیده بود که پایین ترین قیمت از ماه ژوئیه سال 2004 بوده است.

بریان لارز از تحلیل گران بازار نفت در این مورد می گوید :«با وجود این محدودیت ها در جریانات افزایش دهنده بهای نفت پا برجاست.»

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.