سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

ضیافتی درعرش

دهم ربیع الاول (27 سال قبل از هجرت)شهر مکه غرق در جشن و سرور بود، شهرت وامانتداری او سراسر جزیره العرب را فرا گرفته بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ حضرت خدیجه(س) در سال 68قبل از هجرت در مکه تولد شد از القاب او در زمان جاهلیت (الطاهره)و(سیده قریش) بود .وی از قبیله هاشم بود پدر و اقوامش از ثروتمنان قریش بودند و پدرش خویلدبن اسد قریشی و مادرش فاطمه دختر زائدابن اصم بود.حضرت خدیجه از بزرگترین بانوان اسلام به شمار می رود واولین زنی بود که به اسلام روی آورد.

حضرت محمد (ص)،هفدهم ربیع الاول عام الفیل برابر با سال 570میلادی متولد شد.از القاب او رسول الله ،بنی الله،امین بود.وچون عبدالله پدر حضرت محمد (ص) دو ماه پیش از ولادت فرزندش از دنیا رفته بود کفالت آن حضرت را جدش عبدالمطلب به عهده گرفت.

پیوند آسمانی

خدیجه زنی بازرگان ودارا بود وبه امرا ه القریش( شاهزاده خانم قریش) شهرت داشت.افرادی را برای بازرگانی می گماشت و سرمایه ای را برای تجارت در اختیارشان قرار می داد ومزدی به آنان می پرداخت. و حضرت محمد در کاروان های تجاری او کار می کرد واو از امانتداری و کاردانی پیامبر خوشش آمده بود وبه حضرت محمد (ص) پیشنهاد داد اگر کار تجارت من را عهده دار شوی بیش از دیگران به تو می پردازم.حضرت محمد (ص) این پیشنهاد را پذیرفت.ودر این سفر بیش از سفرهای دیگر سود عایدشان شد. گفته می شود این خدیجه بوده است که از حضرت محمد (ص) خواستگاری کرده است.حضرت محمد (ص) در 25 سالگی با خدیجه که در آن موقع 40 سال داشت ازدواج کرد.

خدیجه از بزرگترین بانوان اسلام به شمار می رود او اولین زنی بود که به اسلام گروید .

او انسانی روشن بین ودوراندیش بود و همین شرافت برای او بس که همسر رسول خدا (ص) بود و گسترش اسلام به کمک مال و ثروت او تحقق یافت. مهریه حضرت خدیجه 20شتر قرار داده شد و پیامبر شتری به عنوان ولیمه عروسی فراهم کرد.ثمره ازدواج آنها شش فرزند بود. 

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.