سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فروش بیش از 50 درصد محصولات دانش‌بنیان تا پایان سند چشم انداز 1404

مدیر کل دفتر تجاری سازی معاونت علمی گفت: باید سهم خود را از فروش محصولات دانش‌بنیان به بیش از 50 درصد تا پایان سند چشم انداز 1404 برسانیم.

اسماعیل قادری‌فر مدیر کل دفتر تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: باید سهم خود را از فروش محصولات دانش‌بنیان به بیش از 50 درصد در پایان سند چشم انداز 1404 برسانیم تا از این چتر حمایتی که مجموعه‌ی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مهیا کرده استفاده کنند تا بتوانیم این دوران را به خوبی سپری کنیم.
 
وی در ادامه افزود: اقتصاد دانش‌بنیان پایه و بنیان و ساخته اصلی و اساسی اقتصاد مقاومتی است اگر ما بخواهیم به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، دست پیدا کنیم ناگزیر هستیم اقتصادمان را از محوری و پایه بودن به فناوری و علم که همان شاخص اساسی و اصلی اقتصاد دانش‌بنیان است ،سوق بدهیم و راه کشور را از اقتصاد تک محصولی مبنی بر فروش محصولات نفت خام به سمت اقتصاد دانایی محور که همان اقتصاد دانش‌بنیان است، پیش ببریم. 

قادری فر با اشاره به فعالیت معاونت علمی در این زمینه تصریح کرد: تمام تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این است که برای برپایی اقتصاد دانش‌بنیان در کشور و فروش محصولات خام تمام شرکتهای دانش بنیان دانش فنی اندیشمندان کشور را در قالب یک محصول رقابتی ارائه دهند و بر روی آن پافشاری کند. 

مدیر کل دفتر تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: موضوع اقتصاد دانش‌بنیان توسط کشورهای پیشرفته مورد توجه جدی قرار گرفته همان کشورهایی که خریدارهایی عمده و معمولا ارزان قیمت منابع زیر زمینی و مواد خام هستند و با تبدیل این مواد خام به محصولات و مصنوعات ده‌ها برابر ارزش افزوده خرج می‌کند و مجددا به کشورها صادر می‌کنند. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.