سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

احداث و راه اندازی پایانه صادراتی گل و گیاهان زینتی تا پایان سالجاری

مدیر کل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ معاونت باغبانی وزارت جهادکشاورزی گفت: احداث و راه اندازی گلخانه ها به عنوان یکی از سیاست های محوری و اصلی پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه پیگیری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛کیایی افزود: با توجه به مصرف بهینه بالای آب در گلخانه ها و بر اساس سیاست وزارتخانه 4 طرح از جمله طرح اصلاح و نوسازی باغات، اراضی شیبدار، طرح زیتون و طرح انتقال سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه ها در معاونت امور باغبانی مطرح و در کمیسیون کشاورزی مجلس ارائه و مورد تائید قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: بحث تشکیل صندوق حمایت از گلخانه ها، کشت زعفران، زیتون و نهال بصورت جدی در وزارت جهادکشاورزی پیگیری و دنبال می شود تا انشاءا... با تشکیل آن بهره برداران و تولید کنندگان عزیز از مزایای آن بهره مند گردند.

کیایی گفت: مبحث بعدی پس از تولید، بازار فروش مناسب است که در این راستا مقرر گردیده تا 15 هزار هکتار تولید از فضای باز به گلخانه منتقل شود.

وی ادامه داد: هدف افزایش تولید در راستای صادرات تعریف شده است تا از این طریق تراز منفی صادرات در بخش کشاورزی جبران شود.

مدیر کل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ معاونت باغبانی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به این که پایانه صادراتی گل و گیاهان زینتی تا پایان سال 94 احداث و راه اندازی خواهد شد، گفت: در این زمینه با کشور هلند رایزنی های اولیه انجام شده است.

کیایی، افزود: تدوین نظام پایش (نظارت دولت بر کارهای واگذار شده به بخش خصوصی) در مجموعه تحول اداری وزارت جهادکشاورزی صورت گرفته و قرار است تا 3 ماه دیگر ابلاغ شود.
 
انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.